Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

EGR ventil.


Hardac

Recommended Posts

hej är ny här på forumet.

Och jag undrar lite ang egr ventilen som har börjat att krångla på min STS 1997.

Är priset 5500kr för en ny egr ventil till Cadillac STS 97 normalt?? Vet inte ens om den är original förresten. Enligt butiken ska den vara det men den är silverfärgad och i min bil som har originalet kvar är den svart lite mörkgrönaktig. Såg att säljare hade original (enligt påstående) på Amazon men är det tillförlitligt?? Var köper ni era original egr ventiler???

Tacksam för svar.
 

Link to comment
Share on other sites


On 7/12/2020 at 10:20 PM, Göran W said:

När jag ändå har dig på tråden här behöver även byta ac compressor och då har jag två att välja mellan men vet inte vilken som är original (står visserligen på den sista men man vill ju ha samma som sitter i min bil nu) och passar,  båda är från ACdelco med nummer

AC Delco 15-20419 AC Compressor w/Clutch     ACDelco 15-22257 GM Original Equipment Air Conditioning Compressor  

TACKSAM FÖR SVAR.

Link to comment
Share on other sites

Båda lär passa men om någon är identisk med den du har kan jag inte svara på. Ofta sker mindre förändringar (förbättringar?) på eftermarknaden med GM´s välsignelse. Kan vara både synliga och osynliga utåt. Om du håller dig till AC Delco kan du dock vara lugn vad gäller funktion och passform. Tänk dock på att dubbelkolla att den passar just din modell!

Link to comment
Share on other sites

On 7/16/2020 at 7:54 PM, Göran W said:

Båda lär passa men om någon är identisk med den du har kan jag inte svara på. Ofta sker mindre förändringar (förbättringar?) på eftermarknaden med GM´s välsignelse. Kan vara både synliga och osynliga utåt. Om du håller dig till AC Delco kan du dock vara lugn vad gäller funktion och passform. Tänk dock på att dubbelkolla att den passar just din modell!

Ok tack för svaret. Undrar också om kompressorn sitter på samma ställe som i en Deville Northstar eller sitter den annorlunda på STS 97? Verkar också när man tittar på youtube hur man ska byta den så måste man först ta av hjulet sedan innerskärmen sedan ytterligare en balk och innan allt detta så måste man koppla ur ac filter etc. Inget för en amatör antar jag eller??

Link to comment
Share on other sites

Undrar också när jag ändå har dig på tråden hur man får tag på en ny High Mount Stop Light till en sts 97 dvs den ljusramp som sitter på bagageluckan tydligen så är den klistrad så det blir till att byta hela rampen verkar det som egentligen behöver jag bara byta själva glaset men det är som sagt klistrat. Verkar inte som om acdelco har sådana eller?

Tacksam för svar.

Link to comment
Share on other sites

Tror inte att du hittar ett nytt. Finns väl begagnat på skrot. Kanske detta passar? http://bildelsbasen.se/se-sv/Cadillac/CADILLAC-STS-SEVILLE/All/Bakdetaljer/Bromsljus-Bakruta/Alla/ID-42932826/

eller har du den här modellen? http://bildelsbasen.se/se-sv/Cadillac/CADILLAC-STS-SEVILLE/All/Bakdetaljer/Bromsljus-Bakruta/Alla/ID-43073707/

Edited by Göran W
Link to comment
Share on other sites

On 7/24/2020 at 4:29 AM, Göran W said:

Tack Göran.

Det är gen 1 97. 

Den ser fin ut bortsett från grön sörja på ena bilden skall nog fundera och ta kontakt med säljaren.

Tack igen för tipset.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...