Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Bromsar som låser sig och växelåda som ger upp vågar man köpa


heeeerman

Recommended Posts

Hallå :)

Jag är ny här på forumet, hade en cadillac sts -93 förut, och vart sugen på en till, dock lite nyare 98+.

Var och kolla/provkörde en idag.

Till en börja så lyste abs lampan.

Men vi tog en provtur, bilen gick jätte fint i motor/låda. (dock plinga abs:en för att varna)

Efter ett tag 5min så slockna abs lampan. Bilen gick precis som den skulle.

Men så plötslig börja växelådan o krångla (felsäkert läge) o så gick den normalt igen.

Stanna till o så låste bromsarna sig, typ som bilen la an bromsarna själva. stog dumt så gasa o så släppte de lite.

så höl de på och i mellan åt så hoppa växellådan in i felsäkert läge.

Fick för mig att bilen kanske gör det för att på visa att det är något fel ?

Men så börja jag fundera på om det kan tänkas vara nå värre då bromsarna lägger an sedan släpper och håller på så?

Osäker på om jag valde rätt rubrik men hoppas någon kan hjälpa till !

Tack på förhand :)

Link to comment
Share on other sites


Jag skulle tro att man kunde hitta en bättre bil att köpa. Tålamod är en dygd.

CTS-V_LateralGs_6-2018_tiny.jpg
-- Click Here for CaddyInfo page on "How To" Read Your OBD Codes
-- Click Here for my personal page to download my OBD code list as an Excel file, plus other Cadillac data
-- See my CaddyInfo car blogs: 2011 CTS-V, 1997 ETC
Yes, I was Jims_97_ETC before I changed cars.

Link to comment
Share on other sites

Tror du att du kan felsöka och laga själv? Om du inte tänker dig att fixa själv utan skulle anlita en verkstad, så skulle jag vara tveksam till köp även om bilen var mycket billig. Men börja med att kolla koderna om du fortfarande är intresserad av bilen. Ibland går det ju att hitta ett inte alltför konstigt fel och sedan reparera det och få bort problemen, men ibland är det något som inte är lätt att vare sig felsöka eller laga. Koderna kan man kolla på bilens instrumentbräda (kolla instruktionen i länken i Cadillac Jim's post). Återigen: om du inte har en aning om vad som är fel eller hur du ska laga det är det nog klokt att inte köpa.

Att bromsarna ligger an och sedan släpper är definitivt ett fel i sig, och inte en inbyggd funktion för att visa att något är fel. Har bilen stått länge så kanske bromsarna kärvar. Steg ett om växellådan beter sig konstigt tycker jag är att kolla att det är rätt mängd växellådsolja (ATF) i den, men det kanske ni gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...