Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Svårstartad när den stått en vecka


Sören

Recommended Posts

När min Deville -72 stått ca 1 vecka så får jag alltid köra 3-4 gånger med startmotorn i 10 sekunders intervaller för att den ska starta.

Därefter är det inga startproblem under resten av dagen utan den startar direkt när jag vrider på nyckeln.

Det är som om den inte får bränsle.

Sitter det någon typ av backventil på bränslesystemet som kan ha pajat så att pumpen efter en längre tids stillastående måste skicka fram nytt bränsle hela vägen från tanken?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Tjena! jag har samma problem.. men min e lite snällare! jag kör 4-10 sek medans jag pumpar på gasen sen startar den och går fint resten av dagen!

Någon som har lite tips på vad man ska kolla/göra?

Link to comment
Share on other sites

Tjena! jag har samma problem.. men min e lite snällare! jag kör 4-10 sek medans jag pumpar på gasen sen startar den och går fint resten av dagen!

Någon som har lite tips på vad man ska kolla/göra?

Det är samma med min eldo -68 när den stått ett tag men jag tycker inte att det är ett problem det är nog ganska så naturligt med en så stor motor och förgasare och den har ju ingen elektrisk bensinpump. Så det är nog bara att pumpa på med gasen dom startar ju alltid, se bara till att ha ett bra batteri. Anders

Link to comment
Share on other sites

Kan undvikas om man installerar ett "inline" bränslefilter med backventil FÖRE bensinpumpen! Finns väl ingen separat retur på bränslet på dessa? Skulle det göra det kan byte av bränsletrycksregulator också hjälpa.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...