Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Segstartad


tussen

Recommended Posts

Hej

Har en Sls 96 som efter motorstyrningsenhets byte och bränsletrycksregulator byte är seg att starta när den är kall man får mala länge och när den startar så bluddrar den igång går sedan hur fint som helst och startar fint när den är varm .

Någon som har haft samma problem och har tipps om vad det kan vara ?

Är tacksam för all hjälp jag kan få

Mvh Maths

Link to comment
Share on other sites


Vad händer om du stänger av den direkt efter att den bluddrat klart och startar igen?

Kan vara så att bränsletrycket sjunker när den stått länge. Nu vet jag inte hur Cadillac styr bränslepumpen på de årsmodellerna, men vänta ett slag vid "On" innan du vrider om nyckeln till start. På många bilar kör man bränslepumpen ett par sekunder för att få upp systemtrycket när man slår på tändningen.

Det jag misstänker är läckade bränsletrycksregulator eller att backventilen på pumpsidan läcker.

Finns det plats och möjlighet kan man sätta en PET flaska på returen från regulatorn direkt efter man slagit av och kopplat om så att returen går till PET flaskan. Sedan undersöka den efter några timmar om det kommit bränsle. Öppna tanklocket under övningen, blir det varmare så pressas bränsle ut via returen annars (trycket i tanken ökar av värmen). Vis av erfarenhet. Du kan även starta bilen och ha uppsikt över PET flaskan, kommer det bränsle även när motorn inte vill starta så är det nog inte tryckfall. Bra kapacitet i pumpen så det är inte så lång stund man kan köra innan flaskan är full.

STS 2005 V8 (1SF)

Sedan DeVille 1995 4.9L

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bränslepumpen hörs några sec när man slår på tändning och stannar så det verkar som den bygger upp tryck men har bilen stått ett antal timmar eller över natt kan man få göra upp till tre fyra försök innan den startar då gör den inte ens ett hostande på de första försöken men tänder till på näst sista och bluddrar till sedan startar den fint och gåt som en klocka . finns tyvärr ingen plats att sätta en pet flaska vid regulatorn om det är den lilla du menar i motorummet . bränsletryckregulatorn är helt ny men det är ju kanske ingen garanti för att den inte läcker .

Link to comment
Share on other sites

Pröva att vrida nyckeln upprepade ggr före start just så långt att pumpen går igång men inte så långt att startmotorn går in. Jag tror inte att pumpen känner tryck utan bara går en förutbestämd tid. Om detta hjälper så är nog pumpen mogen för byte.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...