Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Deville -91


Sören

Recommended Posts

Min ac-pump viner mer och mer, börjar bli pinsamt, måste byta.

Ny pump 5.500 + verkstad 2.400 + fyllning 1.000 = 8.900 ger mig dock grov frossa.

Tänkte kolla runt lite efter begagnad.

Någon som vet om "min" pump sitter på andra modeller och årtal än min Deville -91?

Link to comment
Share on other sites


Har du kollat Rock Auto? Vill minnas att det stannade på cirka 3000:- för en kartongny pump av god kvalitet till DeVille -95:an, det inkluderade frakt och moms.

Köper man en beg finns ju risken att den är bara marginellt bättre än den du moterat bort, och då är det 3400:- relaterat till bytet bortkastat.

STS 2005 V8 (1SF)

Sedan DeVille 1995 4.9L

Link to comment
Share on other sites

Håller på att kolla Rock Auto, men får upp 10 olika artikelnummer på ac-kompressor när jag söker på min bil.

Blir lite förvirrad.

Får prova att maila dem och fråga istället.

Har också funderat på verkstadskostnaden, tar det verkligen 6 timmar att byta kompressorn?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Oftast är det samma kompressor, olika fabrikat och olika kartonger (de kommer från olika grossister) vilket ger många artikelkoder. Men jag håller med om att det är förvirrande.

Om gasnivån är för låg startar inte systemet alls, oljan brukar stanna kvar. På -95:an satt pumpen riktigt illa till, men 6timmar hos en verkstad som förväntas kunna jobbet och därmed vara snabba låter väl tilltaget. Men ibland så lägger man på fler timmar men håller nere priset per timme, vissa kunder tycker det känns billigare på det viset.

STS 2005 V8 (1SF)

Sedan DeVille 1995 4.9L

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...