Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Demokrati i sosse-kommuner


Jan Olsson

Recommended Posts

Som ni kanske har läst så har det brunnit lite i Kalmar. De stackars kriminella hade för lite att göra och var frustrerade för det och därför brände de ner en länga av Berga Centrum, en del av stan som varit på dekis de senaste 20 åren och med ett rykte därefter..

Jag tittade på branden i natt och har skrivit en hel del läsarkommentarer i både Barometern OT och Östra Småland, våra lokaltidningar.

Vår lallande fåne till kommunalråd "har rutit till" och haft "stormöte" med andra sossar och väl utvalda medborgare. Svinarp, släng er i väggen!

Trots dessa enorma insatser har de stackars kriminella valt att mordbränna lite ändå.

Att Barometern är blå är svårt att förstå då censuren där är värre än i gamla DDR, Östran däremot släpper faktiskt igenom några av kommentarerna.

Jag tror att ca 90% av mina inlägg är borttagna eftersom det ju inte är politiskt korrekt att nämna problemen i Sverige vid namn.

Felet i det här fallet ligger hos ingen annan än förövrarna i slutänden. Föräldrar har såklart ett ansvar om individerna inte är straffmyndiga. Polisen har ett ansvar som inte lagt mer resurser på patrullering och bevakning i området då 22 bränder har inträffat i området på en månad och såklart våra handfallna politiker som vägrar lyssna på folkviljan och skriker "rasist" etc. så fort man opponerar sig mot den totalt urspårade "integrationspolitiken".

(Jag har många bekanta som är invandrare så själva idén är löjlig...)

Man tar sig för huvudet och undrar om aldrig Svensson får nog?

Link to comment
Share on other sites


Jag har läst några av dina inlägg...

Egentligen lite svårt att förstå stadens sociala uppbyggnad då några av de mer välrenommerade områdena ligger precis granne med "ghettot", och det ligger inte så långt från Berga Centrum - men ändå inte i omedelbar närhet.

Kommunalrådet, för övriga i Landet så var det en av de mest drivande inom kommunen för "China Town". Jag såg på dokumentären med en bekant som är Kines och ganska nykommen till landet, när hon såg turerna så frågade hon vad som hände med kommunalrådet efter detta. Och jag fick förklara att folket precis via demokratiskt val tyckte att det var mannen som skulle ledan kommunen en period till. Jag fick en väldigt förvånad blick tillbaka...

Men Jan, polisen var ju ute och delade ut cykellampor istället!

Men man kan läsa i inläggen att det är mer än en som tycker att måttet är rågat, och många identifierar vad de anser vara problemet. Samtidigt så är det väldigt synd med den mentalitet som finns, där man tycker att man har så fantastiska rättigheter. Man kan faktiskt kämpa för att uträtta något i livet som man tycker betyder något. Självklart kan man behöva stöttning då och då men det gå knappast att skylla allt ont på politikerna, det stora ansvaret för sitt eget liv vilar på ens egna axlar. Och tyvärr är ju livet orättvist, men det är bara att lära sig att hantera det hela. "life sucks - deal with it".

Nu har de plockat in 4st...

STS 2005 V8 (1SF)

Sedan DeVille 1995 4.9L

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...