Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Delar från skrotade Cadillacs?


hjb981

Recommended Posts

En av mina bakre högtalare har slutat att fungera. Stereon är felfri (jag har testat att koppla om högtalarna bak, och båda de bakre stereokanalerna ger ljud i den högra högtalaren, men inte i den vänstra). Detta är en typisk komponent som inte borde gå sönder så ofta, och därmed gå att plocka från skrotade bilar. Vet någon var sådana står att finna i Sverige? Hittar man väl en skrot med passande bilar är sannolikheten att finna en STS troligen större (de är ju vanligare här). Vet någon om högtalarna i DeVille -97 är samma som i STS, och i så fall vilka årsmodeller? Tips mottages tacksamt!

Jag bor i Uppsala, men har stor aktionsradie (ibland går det ju dessutom att skicka efter).

/Jonas

Link to comment
Share on other sites


bildelsbasen.se

Där finns alla auktoriserade skrotar anslutna. Antagligen finns ett och annat par på USA-bildelar i Osby som skickar till hela landet.

Link to comment
Share on other sites

Tackar så mycket för tipset! Kan för övrigt tillägga att det finns massvis av olika högtalare i samma storlek till dessa bilar, alla med olika artikelnummer. Av någon anledning har de haft flera olika varianter samtidigt eller bytt stup i kvarten. De flesta jag hittat på Ebay har varit 4 Ohm - mina är 10 Ohm. Jag har hittills inte hittat någon som matchar artikelnumret på mina. Mina heter DELCO ELECTRONICS 16158006. Däremot finns det nya (Delco Electronics original med rätt artikelnummer) på gmpartsdirect.com för 33 dollar. Klintbert&Way vill de ha över 800 kr! Fyrdubbelt pris! Påslag om 600 kr för en del som kostar 200 kr (för konsument) i USA. Det tycker jag faktiskt är att betrakta som ocker!

Inget ont om K&W:s återförsäljare - de kan ju inte rå för prissättningen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...