Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Shop Manual


scaryeyes

Recommended Posts

Har letat som en idiot på ebay efter en verkstads manual till Seville STS -97. Deville är samma handbok va? Men hittar bara till -96 och -98.

Är det stora skillnader mellan -96 och -97? -98 är ju en helt ny bilmodell va? Letat på mercadolibre i mexico åxå utan resultat. Finns den som PDF?? Eller cd skiva nånstans? Utan handbok kan man ju inte göra nåt.

Just -97 är det väldigt tunnt med info om i allmännhet... varför?

Link to comment
Share on other sites


  • 2 weeks later...

Hittade på ebay. 24 dollar och lika mycket i frakt till mexico city. Hoppas bara böckerna kommer denna veckan, åker hem på fredag......

Link to comment
Share on other sites

Jo men så klart. USPS... United States Postal Service.... Fan vilket skit! Mitt paket har lämnat US från Chicago 25 nov. Men det kom aldrig fram i mexico. Så trackingen slutar där. Går inte heller att skicka meddelande till det skitföretaget. Nu finns inte fler som säljer såna böcker som skickar utanför lower 48 states.

Finns det nån som säljer sina böcker????? Jag behöver böcker när jag kommer hem till helgen

PS

Använd alltid UPS eller andra liknande bolag om ni ska skicka från det skitlandet!

Link to comment
Share on other sites

Vårda språket lite bättre. Svordomar klarar vi oss utan, de får man höra varje dag ändå. Visst kan man kritisera saker men det blir tröttsamt att läsa för oss övriga om det bara blir meningslöst gnäll. Jag har skickat efter massor med paket från USA och har aldrig haft problem med spårningen, det kanske beror på att du är i ett u-land nu?

Link to comment
Share on other sites

Nej. Det registreras via dator direkt. Hade det varit in i landet, hade man sett det. Vi ringde och hörde.

Ska man skicka så år UPS att lita på. Min fru Skickade ett paket till mej från mexico för 2 år sen. Hon ringde på onsdags kvällen svensk tid och sa att just skickat iväg det. Kl 8 fredag morgon svensk tid ringde UPS på dörren i sverige.

Mitt paket skulle ta 6-10 dagar nu med USPS, men efter 4 dagar slutar trackingen. Det går inte att skicka meddelanden till dom, för deras sida funkar inte med den detaljen. Själv tycker inte jag det låter seriöst.

Själv när jag handlar från tex Rockauto, så kommer grejjorna med Fedex. tar normalt ca 4 dagar.

Mexico är inget U-land. Finns mycket som är mycket bättre här än i sverige. Svenskarna är invaggade i en lögn om att det är världens bästa land. Bilparken här är överlag nyare än i sverige, men sen att det finns en stor del fattigt folk, har inte med att landet är fattigt. Många "fattiga" har finare bilar än vad jag nånsin kommer att kunna ha.

Ursäkta för svordom

Fråga kvarstår dock. Finns det nån som vill sälja sina böcker? Seville sts -97?

Link to comment
Share on other sites

UPS är onekligen bra. Minns första gången jag fick leverans från dem i sina bruna uniformer och artiga sätt. Jag var trött efter jobbet så jag fattade inte alls vad det var frågan om, man är ju van vid posten och DHL där man aldrig kan få paketet dit man vill eller för den delen en vettig tidsuppskattning.

Fedex är också kanon.

Håller absolut med om att det inte verkar seriöst, vad har avsändaren skickat paketet som tro? Nåt fel i den änden? Det borde gå tillbaka till honom igen med tiden, fast det kanske dröjer.

Jag håller med dig om Sverige och den svenska myten, hörde för ett tag sen att det bara var Turkiet och sydkorea (tror jag) som hade sämre a-kassa av OECD-länderna.

Med risk att låta som en grinig gubbe tycker jag att militär, polis, skola, rättsväsende, snöröjning, vägstandard, post ja de flesta kommunala och statliga funktionerna i Sverige bara har blivit sämre de senaste 20 åren med väldigt få undantag. Andra länder står inte still och precis som Robert Collin på Aftonbladet säger så klarar man sig inte i Europa med en 5 år gammal bilkarta. I Sverige klarar man sig med en som är 20 år(har släkt i Tyskland att referera till bortsett från egna erfarenheter).

Kul att Mexico spottat upp sig ;)

Hoppas det löser sig och kolla som sagt upp Affes bilverkstad i Kävlinge.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...