Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

TCC solenoid


jompao

Recommended Posts

Hej.

Snabb fråga: Vart sitter TCC-solenoiden på min växellåda? (-94 STS) och går den att nå utifrån eller måste man riva isär lådan?

Förklarar gärna mer ingående vad jag har för problem men inte just nu, helt slut efter en hel eftermiddag/kväll med skruvande...

Link to comment
Share on other sites


Hade varit kul med ett svar. Är det verkligen ingen som vet?

Hur som haver... Jag har satt ihop bilen igen efter många om och men och den fungerar ganska bra, jag tycker att motorn går lite konstigt på tomgång ibland och tyckte mig även höra ett litet tickande, inte så roligt... Förhoppningsvis är det sånt som går till sig efter lite körning med tanke på att den har stått ca 4 månader.

Jag har även ett växellådsrelaterat fel.. När man gasar iväg och lägger sig i en hastighet av ungefär 80-120 km och bestämmer sig för att hålla den farten så vill ju som bekant lock-up gå in. Då händer följande: Motorlampan tänds och felkod P0039 sätts. Lampan slocknar om man stannar och stänger av motorn och kommer inte tillbaks fören lock-up:en vill i nästa gång. Hur går man till väga för att komma åt TCC-solenoiden? Måste lådan isär? jag fruktar det värsta... Det känns inte allt för lustigt att riva ner hela helvetet igen... Någon som vet vad jag kan göra?

Link to comment
Share on other sites

Det låter ju inte så bra... har hört att det i vissa fall går att skrämma igång solenoiderna med 12V direktström istället för att den jordar igenom styrboxen... Allt jag behöver för att testa är ett elschema och lite tid. Sistnämnda kan jag kanske fixa själv men om någon har ett elschema för växellådan så vore jag tacksam om jag fick syna av det.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...