Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

smog pump


Cad-68

Recommended Posts

Halloj. Funderar på att ta bort min smog pump. Nån som har gjort de och vill dela info om vad som måste göras? Om inte annat, så vars hittar jag lager till den? Pumpen sitter i en cadillac sedan deville 1968 med 472 motor

Link to comment
Share on other sites


Går det att utläsa något fabrikat/lagerbeteckning så brukar SKF ha det mesta. De har lagerkatalog på nätet. Det kan vara lite tjurigare att få det hemskickat till en privatperson men det kan ju ordnas om du känner någon trevlig människa som jobbar på industri som kan få nån snäll konstruktör/inköpare att beställa hem lite extra?

Link to comment
Share on other sites

Halloj. Funderar på att ta bort min smog pump. Nån som har gjort de och vill dela info om vad som måste göras? Om inte annat, så vars hittar jag lager till den? Pumpen sitter i en cadillac sedan deville 1968 med 472 motor

Jeg tror du får problemer med drivrem for vannpumpe hvis du fjerner den, da det er smog pumpa som benyttes for stramming.

Du får fabrikksoverhalte på www.rockauto.com for ca $110 inkl frakt. Søk på cadillac-1968-deville-7.7l-emission-air pump

Link to comment
Share on other sites

Halloj. Funderar på att ta bort min smog pump. Nån som har gjort de och vill dela info om vad som måste göras? Om inte annat, så vars hittar jag lager till den? Pumpen sitter i en cadillac sedan deville 1968 med 472 motor

Jeg tror du får problemer med drivrem for vannpumpe hvis du fjerner den, da det er smog pumpa som benyttes for stramming.

Du får fabrikksoverhalte på www.rockauto.com for ca $110 inkl frakt. Søk på cadillac-1968-deville-7.7l-emission-air pump

Tack Lasse för tipsen! Det är kul att vårt broderfolk är aktiva på forumet med, särskilt när det gäller stöttning av de modeller som jag inte hanterar ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tack Lasse för tipsen! Det är kul att vårt broderfolk är aktiva på forumet med, särskilt när det gäller stöttning av de modeller som jag inte hanterar ;)

Jo takk, jeg prøver å hjelpe til, jeg har på diverse forum fått mye nyttig hjelp selv.

Her er en oversikt over biler jeg har hatt:

http://picasaweb.google.com/Cabillac/PreviousOwnedCars

Her er den jeg har nå:

http://picasaweb.google.com/Cabillac/1994CadillacDeVille

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...