Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

RKE modul


manowar77

Recommended Posts

Hej på er!

Tänkte försöka få igång det fjärrstyrda centrallåset så småningom på min bil när det börjar bli lite värme ute! Har letat runt lite och fått info om att exportmodellerna ej var utrustade med RKE modul, men enligt Haynes manualen så finns det en RKE modul på alla seville från 92-95,står inget om att exportmodellerna skulle vara undantagna!

Jag har läst att medlem "massa" hade fått sin borttagen av någon tysk som istället satt dit ett larm!

Jag hade tänkt att ta bort baksätet och kolla så fort det blir lite mildare...men denna vintern ser ut att vara en stund så att stå ute är inte optimalt!

Någon som har en STS export årsmodell 92-95 och som lyckats identifiera en RKE modul?

Tack på förhand!

Roger Martinsen

Link to comment
Share on other sites


Har fått lite klarhet i detta ämne..94 & 95 STS har inte en "RFA modul" som 96 & 97 modellerna har! Dom använder istället "kombinationsmodul" delnummer 16223632 för US modeller med fjärr funktion, exportmodellerna,såsom min, har en modul med delnummer 16215399 utan fjärr funktion! Samma modul som i US modellerna men utan fjärrfunktion!

För att få fjärrlåset att funka så måste jag antagligen försöka få tag på en modul med delnummer 16223632 som sitter i US modellerna,samt en eller ett par fjärrisar!

Håller utkik på Ebay för tillfället!

Roger Martinsen

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Update!

Har köpt en US RFA modul p/n 16193106 som jag monterat på plats istället för door lock control module p/n 16215399 samt dragit en standard antennkabel från modulen upp bakom baksätet samt stoppat in kabeln bakom takpanelen så att endast den lilla antenn änden sticker ut vid vä bakdörrs framstolpe!

Programmerat en ebay inköpt fjärr dosa och nu fungerar det perfekt!!

Kan låsa/låsa upp från 10 m avstånd!

Roger Martinsen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...