Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Kompressor


Recommended Posts

Hallå där.

Jag har en -99 som kompressorn har slutat att fungera.

Jag har kollat att säkringar enligt instruktionbok från en -02 och kollat säkringarna. (kan ha missat)

Så nu har jag slut på idéer.

Finns det någon som har haft ett liknade problem? :huh:

Mvh. Janne

Link to comment
Share on other sites


Hallå där.

Jag har en -99 som kompressorn har slutat att fungera.

Jag har kollat att säkringar enligt instruktionbok från en -02 och kollat säkringarna. (kan ha missat)

Så nu har jag slut på idéer.

Finns det någon som har haft ett liknade problem? :huh:

Mvh. Janne

Koder? Helt död/intermittent? För hög för låg?

Link to comment
Share on other sites

Hallå där.

Jag har en -99 som kompressorn har slutat att fungera.

Jag har kollat att säkringar enligt instruktionbok från en -02 och kollat säkringarna. (kan ha missat)

Så nu har jag slut på idéer.

Finns det någon som har haft ett liknade problem? :huh:

Mvh. Janne

Koder? Helt död/intermittent? För hög för låg?

jag förmodar att det är AC kompressorn du åsyftar ? det första du bör kolla är hur mycket fron du har i systemet , är trycket för lågt så ska inte kompressorn aktiveras för då skär den

finns du i stockholm så kan jag hjälpa dig få igång systemet igen .. maila mig på teambad@hotmail.com

Link to comment
Share on other sites

Hallå där.

Jag har en -99 som kompressorn har slutat att fungera.

Jag har kollat att säkringar enligt instruktionbok från en -02 och kollat säkringarna. (kan ha missat)

Så nu har jag slut på idéer.

Finns det någon som har haft ett liknade problem? :huh:

Mvh. Janne

Koder? Helt död/intermittent? För hög för låg?

jag förmodar att det är AC kompressorn du åsyftar ? det första du bör kolla är hur mycket fron du har i systemet , är trycket för lågt så ska inte kompressorn aktiveras för då skär den

finns du i stockholm så kan jag hjälpa dig få igång systemet igen .. maila mig på teambad@hotmail.com

Tänkte nivåreglering jag. Samma fråga, några koder?

Link to comment
Share on other sites

Sorry, Jag märket att halva texten var borta när jag först nu läste mitt inlägg.

Det ät luftkompressorn till Stötdämparna bak. Den är helt DÖD.

Hej!

I Seville 1998 och nyare finns ett komplext suspension system, CVRSS (Continiously Varialble Road Sensing Suspension) samt ett automatiskt nivåregleringssystem. Dessa system är beroende av den kompressor som du har kallat död. Det är säkert rätt, men det kan finnas många orsaker till att den inte fungerar som den ska. Det är inte givet att kompressorn är trasig.

Jan Olsson har i ett tidigare inlägg frågat efter koder. Felkoderna är grunden till all felavhjälpning. För en del, som kan bilens diagnostiksystem, är den frågan tydlig, men för andra kan den vara ganska svår att svara på. I senaste numret av Cadillac Club Magazine (jun 2009) hade vi en artikel om hur man läser av felkoder (DTC, Diagnostic Trouble Codes). Nu finns det säkert en och annan som inte är medlem i Cadillac Club Sweden och som inte har kunskap om diagnostiksystemet. Därför bifogar jag ett utdrag ur den artikeln som berör just Seville 1999. Läs av koderna enligt anvisningarna i bifogad artikel. Lägg särskilt märke till koder som börjar med bokstaven C och notera om koden är Current eller History. Skriv upp och rapportera tillbaka här på forumet.

Mvh /Bengt B)

Diagnostiksystem_OBDII_Seville1999.pdf

Sorry, jag laddade upp fel fil tidigare. /BO

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

99 STS Vogue Gold Edition

Corsa cat-back w gold tips

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...