Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Elhiss problem


Miniblaj

Recommended Posts

Hej hej ny här på forumet o tänkte om man kunde få lite hjälp :P

Köpte mig nyligen en Seville STS -95

Märkte efter några dagar att Elhissen höger fram inte vill fungera..

Resten av elhissarna fungerar bra..

Tror ni det kan vara något glapp vid motorn eller om det är ärjat vid anslutningarna till motorn??

Mvh Jimmy

Link to comment
Share on other sites


Hej hej ny här på forumet o tänkte om man kunde få lite hjälp :P

Köpte mig nyligen en Seville STS -95

Märkte efter några dagar att Elhissen höger fram inte vill fungera..

Resten av elhissarna fungerar bra..

Tror ni det kan vara något glapp vid motorn eller om det är ärjat vid anslutningarna till motorn??

Mvh Jimmy

Prova att slå igen dörren med kontakten aktiverad. Stöten kan räcka för att få igång den. Elmotorerna har en förmåga att uveckla ett dött ställe när de inte får användas speciellt ofta. Det kan hända att den hoppar igång igen och funkar bra, kan också (troligast) hända att den funkar lite si och så. Efter en viss årsmodell är hela fönsterregulatorn gjord som en enhet som måste bytas ut. I ditt fall kan den fortfarande vara delad, alltså bestående av en separat enhet för motor och en för växellådan. I det fallet kan man plocka bort dörrsidan, spärra rutan med ett borr eller något lämpligt instucket i ett lämpligt hål i sidoplåten och skruva loss motorhuset. En avfettning och rengöring/återsmörjning kan räcka. En inte helt ovanlig grej är att lagringen i ena änden på motoraxeln (bestående av en skruv inskruvad in i en fördjupning/skål i axeländen har gängat ut sig tillräckligt mycket för att rotorn ska komma i kontakt med statorn och ge kortslutning. Det hände på min -93:a. Jag skruvade in skruven tills den bottnade och släppte efter så att den inte låg emot. Fönsterhissen funkade 5000 mil till och funkar säkert än ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...