Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Oljefilter STS -95


guran10

Recommended Posts

Är detta rätt oljefilter Baldwin B7010?

Ska till att byta olja och kollade likheten på filtret men det var ett annat fabrikat och lite längre än Baldwinfiltret.

Har ni nån sida där man kan söka filter till bilen?

Link to comment
Share on other sites


Är detta rätt oljefilter Baldwin B7010?

Ska till att byta olja och kollade likheten på filtret men det var ett annat fabrikat och lite längre än Baldwinfiltret.

Har ni nån sida där man kan söka filter till bilen?

Hej!

Jag brukar kolla på RockAuto.com som levererar snabbt. Senast jag beställde fick jag delarna på två dagar hem till dörren. Det var iofs inte det billigaste shippingalternativet, men inte det dyraste heller. AC Delcos filter ser ut så här till en STS95, se bif bild.

Annars kolla länken nedan.

http://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php

post-119-1245323921_thumb.jpg

Mvh /Bengt B)

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

99 STS Vogue Gold Edition

Corsa cat-back w gold tips

Link to comment
Share on other sites

Tack Bengt men hittade inte Baldwinfiltret, får lita på handlarn.

Började regna så jag skruvade dit det och dom hade gått hem för helgen när jag skulle ringa o kolla.

Trevlig Helg

Göran S i Dalom

Link to comment
Share on other sites

Varför kör du inte med det rekommenderade AC-Delco filtret så vet du vad du får? Det var väl så att handlaren inte hade hemma det rätta och ville sälja nåt som han ville bli av med. Grundregeln är att inte lita på handlaren för ärligt talat vad vet han? Var han med då man validerade motorerna? Kan han ge dig siffror på skillnaderna mot original? Är det bättre än original enligt honom? Varför köpa ett "bättre än original när originalfiltret räcker till som det är? Du kan ändå inte förlänga olebytesintervallerna eftersom smutsgraden bara är en av parametrarna som bestämmer oljebytet. Snåla inte med ett piratfilter för att spara några tior. AC-Delco PF58 ska det vara och inget annat så vet du att det är testat och godkänt och sköter sitt jobb som det är tänkt. Det är ju inte så att du ville ha något exotiskt som t.ex. en begagnad kylare till en -02 STS ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...