Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Hur se att det är en årsm. 98 sts?


johro8

Recommended Posts

Hej på er

jag undrar om någon har ett smidigt sätt att se skillnaden mellan en 97 och en 98 sts

1998 kom det ju en uppgradering och jag har inte koll på vad som skljer dem åt!

Jag kollar på en sts som är nyreggad slutet 97 men ska står som årsm. 98.

mvh R

Link to comment
Share on other sites


Hej på er

jag undrar om någon har ett smidigt sätt att se skillnaden mellan en 97 och en 98 sts

1998 kom det ju en uppgradering och jag har inte koll på vad som skljer dem åt!

Jag kollar på en sts som är nyreggad slutet 97 men ska står som årsm. 98.

mvh R

Hej!

Det finns ett sk Vehicle Identification Number (VIN) som består av 17 tecken. På reg-beviset kallas det schassinummer. På en 1998 års modell av STS bör det se ut som följer: 1G6KY549xWUxxxxxx. Positioner betecknade med x är okända/fordonsunika. Pos 10 är modellår där W står för 1998. Europamodellerna 1998-2004 har samma plattform och kaross. Den har indragna stötfångare både fram och bak, som inte sticker ut 5-6 cm som 1997 eller tidigare gjorde. Den är ca 5,0 m lång. Bose 4.0 musikanläggning med 8 högtalare och förstklassigt ljud. När du sitter i bilen och startar motorn slår alla instrumenten en extravolt från noll till fullt utslag innan de återgår till rätt position. När du kör bilen är den mycket tyst invändigt och konfortabel till tusen. Det är så långt jag kommer utan att ha tillgång till bilder.

Mvh /Bengt B)

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

99 STS Vogue Gold Edition

Corsa cat-back w gold tips

Link to comment
Share on other sites

Hej på er

jag undrar om någon har ett smidigt sätt att se skillnaden mellan en 97 och en 98 sts

1998 kom det ju en uppgradering och jag har inte koll på vad som skljer dem åt!

Jag kollar på en sts som är nyreggad slutet 97 men ska står som årsm. 98.

mvh R

Hej!

Det finns ett sk Vehicle Identification Number (VIN) som består av 17 tecken. På reg-beviset kallas det schassinummer. På en 1998 års modell av STS bör det se ut som följer: 1G6KY549xWUxxxxxx. Positioner betecknade med x är okända/fordonsunika. Pos 10 är modellår där W står för 1998. Europamodellerna 1998-2004 har samma plattform och kaross. Den har indragna stötfångare både fram och bak, som inte sticker ut 5-6 cm som 1997 eller tidigare gjorde. Den är ca 5,0 m lång. Bose 4.0 musikanläggning med 8 högtalare och förstklassigt ljud. När du sitter i bilen och startar motorn slår alla instrumenten en extravolt från noll till fullt utslag innan de återgår till rätt position. När du kör bilen är den mycket tyst invändigt och konfortabel till tusen. Det är så långt jag kommer utan att ha tillgång till bilder.

Mvh /Bengt B)

Tack så mycket Bengt, med de här uppgifterna klarar jag mig galant, Ska nog lyckas se skillnad på dem nu ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej på er

jag undrar om någon har ett smidigt sätt att se skillnaden mellan en 97 och en 98 sts

1998 kom det ju en uppgradering och jag har inte koll på vad som skljer dem åt!

Jag kollar på en sts som är nyreggad slutet 97 men ska står som årsm. 98.

mvh R

En -97:a är en generation äldre än en -98 som är den förra generationen av STS.

Två helt olika bilar..säger någon något annat är det skitsnack.

Typ 2 dm kortare, rundare, annan inredning, spårvidd och hjulbas förändrat etc etc. Det går inte att se fel. Skillnad om du skulle titta på en -98:a och en -99:a

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...