Sören Posted November 12, 2008 Report Share Posted November 12, 2008 Jag har en Deville -91 där golvet på pasagerarsidan fram blivit vått av vad jag kan gissa är kylarvatten. Någon som har en idé om vad som är på gång med öket? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jlinde Posted November 12, 2008 Report Share Posted November 12, 2008 Det kan också vara kondensvatten från AC'ns kylelement om evakueringen ej fungerar. Har råkat ut för det på en 90'a Le baron och en nästan ny Citroen C4. På Lebaron så hade slangen klibbat ihop - den gick ut i motorrummet -hur det fungerar eller var evakueringen sitter på din kärra har jag ingen aning om. Glykolvatten brukar märkas på lukten. /Jan L Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted November 15, 2008 Author Report Share Posted November 15, 2008 Jag har kommit fram till att det inte är kylvatten. Ska försöka kolla detta med evakuering av kondensvatten fran AC. Ibland är det också så att framrutan immar igen när jag sätter på fläkten/deefrost. Försvinner ganska snabbt, men är ändå märkbart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted November 29, 2008 Author Report Share Posted November 29, 2008 Någon som har en original verstadshandbok att sälja. Jag ser ut att behöva en sådan för att få ordning på värmepaketet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.