Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

reservdelar SRX 05


fsvard

Recommended Posts

hejsan!

satt och skumma igenom en del bildels sidor på nätet , men verkar svårt att få fram bromsdelar, eller andra vettiga saker utom torkarblad....

någon som kan rekomendera en sida med bra priser?

jag vet vad det kostar att byta bromsar på service-verkstad, känns dumt när man har en fulländad verkstad själv till hands :)

sen ett annat problem, site i USA eller EU som säljer fälgar till sverige? utbudet till SRX är riktigt dåligt här, riktigt dåligt....

lite offtopic:

seriös och väldigt välorganiserad klubb!

Link to comment
Share on other sites


hejsan!

satt och skumma igenom en del bildels sidor på nätet , men verkar svårt att få fram bromsdelar, eller andra vettiga saker utom torkarblad....

någon som kan rekomendera en sida med bra priser?

jag vet vad det kostar att byta bromsar på service-verkstad, känns dumt när man har en fulländad verkstad själv till hands :)

sen ett annat problem, site i USA eller EU som säljer fälgar till sverige? utbudet till SRX är riktigt dåligt här, riktigt dåligt....

lite offtopic:

seriös och väldigt välorganiserad klubb!

Välkommen!

Kolla de här sidorna.

www.rockauto.com

www.cadillac-parts-dealer.com

Link to comment
Share on other sites

lysande, tack.

liten djungel där med bromsar och belägg.

men om jag fattar rätt, så är det bara beläggen jag behöver, iallafall på en så här ny bil,

eller bör jag byta fler delar på en gång?

enkel fråga: performance brakes är ABS bromsar ?

Rear pads

SRX, w/Performance Brake

dom var billigare än utan performance?

Link to comment
Share on other sites

hejsan!

satt och skumma igenom en del bildels sidor på nätet , men verkar svårt att få fram bromsdelar, eller andra vettiga saker utom torkarblad....

någon som kan rekomendera en sida med bra priser?

jag vet vad det kostar att byta bromsar på service-verkstad, känns dumt när man har en fulländad verkstad själv till hands :)

sen ett annat problem, site i USA eller EU som säljer fälgar till sverige? utbudet till SRX är riktigt dåligt här, riktigt dåligt....

lite offtopic:

seriös och väldigt välorganiserad klubb!

Hej och välkommen! :welcomesmiley:

När det gäller fälgar till SRX håller jag med dig - utbudet är dåligt. Cadillac har krånglat till det med 6-bults-fälgar, vilket kanske behövs, men varför är det inte samma mönster som på Escalade, till vilken det finns massor? Det finns dock en riktigt bra säljare på ebay (cardio-doc) som kan Cadillac. Om du tittar högre upp i hierarkien här på Caddyinfo.com, på Cadillac Discussion Forum och skrollar ner en bit, så kan du se att cardio-doc är en preferred partner. Han har några fälgar till SRX på sin site, följ länken nedan. Jag har själv handlat ett par gånger av honom (dock inte hjul). Han är absolut pålitlig och har perfekt feedback score. Fälgar/hjul är dock rätt dyra att frakta. Jag frågade honom för ett tag sedan och då skulle det kosta $600.00 i frakt för fyra kompletta hjul, men å andra sidan är produktpriserna inte alltför dyra. B)

Mvh /Bengt

http://shop.ebay.com/merchant/cardio-doc_W...id=p3911.c0.m14

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

99 STS Vogue Gold Edition

Corsa cat-back w gold tips

Link to comment
Share on other sites

ojsan, tack för hårdvaluteinfo :)

dom firmor jag mailat om att frakta till sverige svarar inte äns på mail, känns inte så stabilt.

600$ är nog ok för att frakta ngt sånt, fälgar och däck i sverige kostar 6000$ typ...

hittade bromsbackar på norrlandscustom ---> http://www.norrlandscustom.se/

dom brukar vara snabba och är trevliga att ha att göra med

sen till ngt annat, en "kaxig" cadillac text till nummerskyltshållaren?

cadillac club sweden är inte fel, men vill ha ngt annorlunda

nån med ide ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
17" originalfälgar landar då i dagsläget på 8226,24 SEK. Det finns ju billigare 6-bult i Sverige men inte original.

stämmer nog bra det, men var ute efter ett bredare urval och större fälgar, 20-22" finns det inte många av.

17" original sitter ju ändå på nu :)

däremot hittade jag hur man nollställde oljemätaren, hoppas det funkar sen när man byter olja, ska leta upp länken´, fanns massa olika cadillac nollställningar där.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...