Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

vaccum


Andreas Olofson

Recommended Posts

Hej!har en eldorado94 som börjat gå ojämt och dra lite mycket bensin.Märkte att "gummihuset"på throttelbodyn där vaccumslangarna går in va poröst och sönder.kanske inte är det som är boven,men jag har inga felkoder..nån som vet vad detta hus heter och var jag kan köpa det??Mvh andreas

Link to comment
Share on other sites


Hej!har en eldorado94 som börjat gå ojämt och dra lite mycket bensin.Märkte att "gummihuset"på throttelbodyn där vaccumslangarna går in va poröst och sönder.kanske inte är det som är boven,men jag har inga felkoder..nån som vet vad detta hus heter och var jag kan köpa det??Mvh andreas

Beskrivet som "Vacuum manifold" i verkstadshandboken. Det är grunkan med 3 slangar som sitter ovanpå TBn?

Låter som du har tidernas vacuumläcka iaf :D

Det lär påverka gång och soppaförbrukning...

Prova att spraya runt lite med startgas (så små mängder är ok) när motorn är igång och observera motorvarvtalet. Akta så du inte sprayar på heta ytor!

Kolla www.bildelsbasen.se .

Det är samma utförande till STS och ETC -93 och -94 iaf, säkert fler modeller.

Sök på dom bilarna och ring lämplig bilskrot för att kolla om detaljerna finns och ser hela ut. En sån grej slits ju inte. Min -93:a var tät och fin där iaf.

Link to comment
Share on other sites

Hej!har en eldorado94 som börjat gå ojämt och dra lite mycket bensin.Märkte att "gummihuset"på throttelbodyn där vaccumslangarna går in va poröst och sönder.kanske inte är det som är boven,men jag har inga felkoder..nån som vet vad detta hus heter och var jag kan köpa det??Mvh andreas

Beskrivet som "Vacuum manifold" i verkstadshandboken. Det är grunkan med 3 slangar som sitter ovanpå TBn?

Låter som du har tidernas vacuumläcka iaf :D

Det lär påverka gång och soppaförbrukning...

Prova att spraya runt lite med startgas (så små mängder är ok) när motorn är igång och observera motorvarvtalet. Akta så du inte sprayar på heta ytor!

Kolla www.bildelsbasen.se .

Det är samma utförande till STS och ETC -93 och -94 iaf, säkert fler modeller.

Sök på dom bilarna och ring lämplig bilskrot för att kolla om detaljerna finns och ser hela ut. En sån grej slits ju inte. Min -93:a var tät och fin där iaf.

Hejoch tack för hjälpen!!japp det är den där dom där tre slangarna går in!ska prova med startgas och se vad som händer.Där har jag inte tänkt på att kolla,får kolla det direkt!hade bara kollat i hansen`s katalog innan men såg inget där..Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...