Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Svagt missljud vid varm motor 365 cui


Caddysurfer

Recommended Posts

Hej,

Har en tid haft problem med mycket varm motor, vilket efter mycket letande med god hjälp, visade sig främst bero på felaktig vacuumregulator till fördelaren vilken gjorde att tändningen stog 15 fel !!

Nu märker jag (när motorn går som en klocka för övrigt) att den efter riktig varmkörning får ett svagt knackande ljud vid tomgång. Upphör efter en stund men ändå lite obehagligt......

Har lyssnat med stetoskop men kan inte lokalisera ljudet, har fått rådet att det är lyftare som är dåliga, men jag undrar jag. Lyftare som knackar låter i mina öron lite vassare än detta ljud.......

Nån som har kloka ord i sammanhanget

Motorn drar INGEN olja. Knackar inte under belastning. Knackar INTE vid nystartad motor.....utom ibland när nån lyftare har tömts på olja efter längre tids stående, vilket då är vid kall motor som upphör efter nån minuts varmkörning.......

Hmmmmmm.....????

Caddysurfer

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallå

Jag hade ett liknande fel på min 331:a. Det berodde på ett litet hål i packningen mellan insug och block. Packningen var gammal och hade spruckit lite, varvid en liten trekantig bit av packningen hade åkt ut lite grann och ett tickande ljud hördes. Ljudet ändrades lite när motorn blev varm. När jag såg den lilla biten packning som stack ut och tryckte in den så tystnade tickandet omgående. Dock hördes ljudet vid olika varvtal, och inte bara vid tomgång. Jag vet inte om detta kan vara till någon hjälp, men lycka till hur som helst.

MVH

Bosse

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...