Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Få av navkapslarna?


Recommended Posts

Hej!

Min Seville-77:a är levererad med 15 tums orginal-navkapslar (se foto) S.k "fusk-ekermodell" i stål som är låsta med två små lås.. Dessa ser ut ungefär som vanliga fälglås men i ett "miniformat", cirka 1 cm i diameter, som sitter ungefär lika långt ut på navkapseln som hålet för ringventilen.. Dessa kallas för "Wheel disc lock" som lossas med ett orginal-verktyg kallad "T-handle" i instruktionsboken, och som ska finnas tillsammans med resten av verktygen för att skifta däck.. Min saknas dock.. Hur i hela friden finner jag en sådan?..

Hälsningar Chrille

Link to comment
Share on other sites


Hej!

Min Seville-77:a är levererad med 15 tums orginal-navkapslar (se foto) S.k "fusk-ekermodell" i stål som är låsta med två små lås.. Dessa ser ut ungefär som vanliga fälglås men i ett "miniformat", cirka 1 cm i diameter, som sitter ungefär lika långt ut på navkapseln som hålet för ringventilen.. Dessa kallas för "Wheel disc lock" som lossas med ett orginal-verktyg kallad "T-handle" i instruktionsboken, och som ska finnas tillsammans med resten av verktygen för att skifta däck.. Min saknas dock.. Hur i hela friden finner jag en sådan?..

Hälsningar Chrille

Hej Christer!

Prova återförsäljarna, annars kan man ju tänka sig www.bildelsbasen.se, www.rockauto.com etc. Om du inte hittar något där så funkar ju Klintberg och way trots att dom är både dryga och dyra.

Har du kollat i handskfacket och i verktygspåsen? ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...