Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Fel på min STS -99


Philipj

Recommended Posts

Hej. Är medlem i CCS, har aldrig skrivit här förr men nu har jag en fråga.

Har som sagt en STS från 1999 och ikväll ett par minuter efter att jag tankat och startade från ett rödljus så ryckte det till ganska kraftigt i bilen (jag tror det var i samband med en växling) och sedan började varningslampan med en motor på lysa. I displayen kom det däremot ingen varningstext.

Jag är extremt dålig på bilar och är skitnervös att det skall vara något allvarligt med min älskade Caddy :(

Jag ska väl självklart åka till en verkstad.. Vem ska jag ringa i Stockholm?

Gärna nära där jag bor i Vasastan om någon kan rekommendera..

Sen tror jag att jag gjorde en dum grej dessutom, jag lät Mekonomen byta olja på den i vintras..

Kan dom ha använt fel grejer då dom kanske inte är så haj på Caddy? Kan det ha med saken att göra?

Snälla hjälp en som försöker lära sig :) Det är min första bil!

Link to comment
Share on other sites


Hej! Min STS 93:a har servats av PO USA bil i Högdalen de senaste 10 åren,han var tidigare hus-meck hos Exclusive-cars och har lång erfarenhet av STS och kollar alltid efter de billigaste alternativen till delar Rekommenderas!!! Tel 070-865 36 39 Mvh Janne

Link to comment
Share on other sites

Hej. Är medlem i CCS, har aldrig skrivit här förr men nu har jag en fråga.

Har som sagt en STS från 1999 och ikväll ett par minuter efter att jag tankat och startade från ett rödljus så ryckte det till ganska kraftigt i bilen (jag tror det var i samband med en växling) och sedan började varningslampan med en motor på lysa. I displayen kom det däremot ingen varningstext.

Jag är extremt dålig på bilar och är skitnervös att det skall vara något allvarligt med min älskade Caddy :(

Jag ska väl självklart åka till en verkstad.. Vem ska jag ringa i Stockholm?

Gärna nära där jag bor i Vasastan om någon kan rekommendera..

Sen tror jag att jag gjorde en dum grej dessutom, jag lät Mekonomen byta olja på den i vintras..

Kan dom ha använt fel grejer då dom kanske inte är så haj på Caddy? Kan det ha med saken att göra?

Snälla hjälp en som försöker lära sig :) Det är min första bil!

Hej och välkommen till forumet!

Det finns massor att läsa om de här bilarna på det amerikanska forumet och en del matnyttigt här på det svenska.

Jag rekommenderar att du söker på olja, kylarvätska och WOT här i det svenska forumet för att täcka in det viktigaste.

För att återkomma till ditt problem. Din motorlampa har tänts vilket indikerar ett fel så pass "allvarligt" att det behöver varnas för men dock ej så allvarligt att du måste stanna omedelbart.

Det kan ju naturligtvis vara precis vad som helst. Krånglande vevaxelgivare, tändmodul etc. För att sortera ut felet och inte låta verkstaden göra felsökningen=dyrt rekommenderar jag ALLTID att man själv läser koderna som finns på bilen.

Särskilt som vi råkar vara ganska ensamma om att enkelt kunna läsa ut felkoder alldeles gratis från våra bilar.

I och med att motorlampan tändes finns en kod/flera koder som antingen är history (fel registrerat men ej längre närvarande) eller current (närvarande)

För att läsa koder se:

http://myweb.accessus.net/~090/dtcobd2.html

Kolla koder och återkom.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...