Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

security


Mats Jangdal

Recommended Posts

Eftersom ni skriver så mycket om koder på sistone så blir jag lite fundersam på min egen bil. I ungefär ett år har "security" lyst i panelen på min -95 Eldorado. Enligt vad jag kunnat läsa så är det ett larm om att bilen inte känner igen startnyckeln och därmed ska bilen inte gå att starta. Men jag har inte haft några problem att starta bilen och inga andra problem heller. Båda nycklarna ger samma besked.

Varje gång jag startar bilen står det "monitoring system" och därefter "monitored system OK". Så jag gissar att den gör en check och inte hittar några fel.

Finns det anledning att oroa sig för att något är fel fast jag inte märkt det? Kan det tillstöta problem som en följd av security-varningen?

/Mats

Link to comment
Share on other sites


Eftersom ni skriver så mycket om koder på sistone så blir jag lite fundersam på min egen bil. I ungefär ett år har "security" lyst i panelen på min -95 Eldorado. Enligt vad jag kunnat läsa så är det ett larm om att bilen inte känner igen startnyckeln och därmed ska bilen inte gå att starta. Men jag har inte haft några problem att starta bilen och inga andra problem heller. Båda nycklarna ger samma besked.

Varje gång jag startar bilen står det "monitoring system" och därefter "monitored system OK". Så jag gissar att den gör en check och inte hittar några fel.

Finns det anledning att oroa sig för att något är fel fast jag inte märkt det? Kan det tillstöta problem som en följd av security-varningen?

/Mats

Prova att spraya lite WD-40 i tändninsglåset. Det kan vara oxider som stör kontakten för avkänning av nyckeln. Hade liknande problem på min -93 STS. Så länge du inte får upp "service security system" eller liknande så är det lugnt. Lyser Security-lampan hela tiden?

Rent generellt så kan jag säga att man inte behöver kolla koder såvida man inte har ett problem och vill få lite hjälp med felkoder. Blir koderna tillräckligt "allvarliga" så får man upp en varning på instrumentpanelen i någon form.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...