Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Tekniska frågor


Caddy 54

Recommended Posts

Hej,

Hoppas att någon kan besvara några frågor. Har nyligen köpt en Cadillac 54.4 dörrars sedan serie62.

När jag svänger vänster eller höger i en korsning så hugger den till i v-lådan,som att den slirade. Inga tendenser vid rak väg. Olja,filter nybytt.

Oljeläckage främre v-lager. Någon erfarenhet av att svarva ut kåpan så det går att montera en vanlig packbox. Sitter filttätning nu.

Problem när den stått en natt att starta. Får fylla i en skvätt bensin i förgasaren. Är det nya packningar i pumpen som behövs eller kan det vara något med förgasaren? När den startat är det inga problem att den står en dag.

Tacksam för några kloka tips.

Hälsning från ett regnigt och snöblaskande Umeå-

Link to comment
Share on other sites


Hej Lurker

Har en 58 själv. Kan inte svara på v-låde problemet. Dock har jag liknande problem med mina starter. Får mala ett bra tag när den stått nån dag (och det gör ju dom gamla klenoderna, står alltså)

Tänkte byta packningar i förgasaren och inte minst acc pumpen som medföljer i renoveringskittet. Gjorde en liknande manöver på en 60a jag hade för några år sedan och det gjorde susen.

Ha de Pierre

Link to comment
Share on other sites

:work22: Verkar inte vara någon större aktivitet på forumet vad det nu beror på. Ett forum utan aktivitet kan lika gärna plockas ned.

Detta forum är alldeles nyligen startat. Jag tror det tar lite tid innan vi får upp aktivitetsnivån - årstiden att starta upp är väl inte dena allra bästa heller. Det tar lite tid innan folk får kännedom om forumet så vi får inte kasta in handduken ännu.

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

99 STS Vogue Gold Edition

Corsa cat-back w gold tips

Link to comment
Share on other sites

Har samma problem med min 64:a. (429:a med carter 4 port med TH400)

Om den stått 1 dag inga problem.

Pumpar gaspedalen 3 gånger i botten så att automatchoken går i, och acc-pumpen lägger till det lilla extra.

om den stått 2 dagar eller mer, får jag väl köra på starten ca 15-20 sek 3 gånger för att den ska starta.

Samma procedur pumpa 3 gånger i mellan.

Gissar att soppapumpen inte klarar att hålla kvar trycket i ledningarna.

Svarva kåpa?

Jag vet inte, men det blir nog svårt att sätta upp den i svarven,

Fräsa kanske skulle gå?

Automatproblemet

Är det aldrig på landsväg?

Är det på någon speciell växel? ( som du beskriver problemet ) att den växlar ner för hårt?

Vad är det för en låda i din bil ? Hydramatic?

Hittade lite på nätet, om växlings problem på hydramatic, om det är en sådan låda.

citat;

Many Hydramatics did not execute the 2-3 shift very well, as the shift involved the simultaneous operation of two bands and two clutches

http://www.answers.com/topic/hydramatic

Ola

Link to comment
Share on other sites

Hej,

ja, det är en Hydramatic. Känner det mest vid låg fart när jag svänger och sedan när den ska växla upp. Verkar som att den slirar/hugger. På landsväg inga problem. Växlar mjukt och fint.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...