Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Knepigt fel..


Recommended Posts

Ciao!

På min Seville -77 har jag sedan flera år till baka en liten egenhet vad gäller reglaget för AC/Fläkt.. För om bilen får stå still ett dygn så startar aldrig fläkten om man inte först flyttar vredet till läge "Defroster", därefter får man efter en stunds körning sakta och stegvis flytta tillbaka vredet till det läge man vill ha det i ex: "Auto", och när det är gjort går det därefter att flytta vredet hur som helst och allting fungerar perfekt även om bilen stått avstängd ett tag men aldrig längre tid än max 8-10 timmar för sedan är man tillbaka på ruta ett och får köra 5 min för att göra om proceduren..

Dessutom går fläkten fortare vid landsvägskörning om man släpper gasen (!).. Så är det mycket varm och man kör in i en skarp kurva så är belöningen alltid en rejäl pust med kalluft..

Det verkar som felen är av pneumatisk karaktär och inte elektrisk.. Någon som har en idé eller erfarenhet av något liknande?.. Det känns inte självklart att börja riva i ett 35 år gammalt pneumatiskt system med slangar överallt om man inte till 100% vet vad man håller på med.. :-/

Hälsar Christer :-)

post-8766-0-79079100-1351967723_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites


Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...