Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Stötdämpare


jorgenw

Recommended Posts


Nivåregleringen behöver inte luras såvitt jag vet (om det är vad du avser med air ride, vilket jag antar då du nämner kompressorn). Den sitter inbyggd i de bakre stötdämparna i form av luftbälgar som sitter runt dämparna. Om du tar bort dessa behöver du köpa stötdämpare med inbyggda fjädrar, eftersom fjädrarna på bilen inte är styva nog att hålla bakdelen uppe själva (de ska ja bara ta en del av vikten, resten tar luftbälgarna).

Det system som kan behöva luras är road sensing suspension (magnaride), men det kanske var det du menade hela tiden? Det sitter ju också i stötdämparna, och påverkas därmed om du byter dessa. Detta system har dock inte med kompressorn att göra.

Jag skulle kolla på följande:

arnottindustries.com

suncoreindustries.com

Jag har själv köpt dämpare med luftbälgar från Arnott och kompressor + torkare från Suncore till min DeVille -97, men jag har inte road sensing suspension. Detta finns redovisat i den pinnade tråden som borde heta "Var ska jag köpa delar till min pärla", se http://caddyinfo.ipbhost.com/index.php?showtopic=29799&view=findpost&p=182021. Där har jag beskrivit mitt köp, inklusive priser med tull och frakt till Sverige. Som jag även nämner finns koverteringssatser för att ta bort road sensing suspension, men priser etc för dessa vet jag inte (men det går nog att kolla på hemsidorna).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...