Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Startbatterier


fredrik_rr

Recommended Posts

Köper ni "riktiga" US-spec batterier eller brukar ni konvertera till vanliga europa kabelskor?

Tänker på er som har Seville/STS/DeVille med batteri under baksätet.

Finns ju många prisvärda 100 Ah batterier runt 1000-1500 med europa poler, har hittils inte hittat några us-batterier på nätet med pris i sverige... Men jag kanske letar på fel ställe?

Link to comment
Share on other sites


Vet ej (postar bara för att få lite fart på forumet).

Jag har inte heller hittat några prisvärda batterier med sidopol, utom Optima som kostar ungefär samma med och utan - men det är ju inte alltid man behöver ett Optima. Batteriet inuti är ju ungefär detsamma så det känns bortkastat att betala dubbla pengarna. Hansen har adaptrar för cirka 100:- och räcker batterikabel etc. så är det ett bra alternativ.

STS:en har batteriet under huven och det sitter redan nu ett felaktigt batteri där då det ska vara extralåg profil och allt annat är sidopol är (nästan) uteslutet, DeVille räckte inte batterikabeln för hansen adaptrarna så där köpte jag ett Optima för drygt 2000:- även den har batteri under huven.

Finns roligare saker att lägga pengarna på än batterier.

/Oscar

STS 2005 V8 (1SF)

Sedan DeVille 1995 4.9L

Link to comment
Share on other sites

Sneglar på detta http://www.batterilagret.se/product/1372-100-ah-startbatteri-nordstrom.aspx

Nordströms verkar ha fått hyffsade resultat i test.

Storleken är håret men tumstocken säger att det borde få plats på längden.

Dock får jag nog förlänga kablarna med nån dm, men då kabelskorna ändå skall bytas och jag har gott om överdimensionerad kabel från gamla bilstereobyggen är inte det hela värden.

Link to comment
Share on other sites

Har också letat sidopolare till vettiga pengar i Sverige men inte lyckats. Blev adaptrar och vanliga batterier istället... Inte så snyggt men vad gör man?

Link to comment
Share on other sites

Har också letat sidopolare till vettiga pengar i Sverige men inte lyckats. Blev adaptrar och vanliga batterier istället... Inte så snyggt men vad gör man?

Var köpte du adaptrarna, och vad för batteri köpte du? Behövde du ändra något i fästet för att få fast batteriet?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...