Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Bensinlukt


STS-95

Recommended Posts

Jag har bensinlukt i min STS-95:a varje morron när jag startar och har kollat slangarna mellan spridarna för där har det varit läck förut och jag har åtgärdat detta men nu är det inte dessa slangar utan något annat.Fick ett tips om att det kan vara canistern men den sitter väl vid bakhjulet en Chiltonboken men det skall vara någon anslutning uppe vid motorn med två slangar som skall gå till canistern var sitter denna och tror Ni att det kan vara detta felet för jag hittar inget annat läckage.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

I varje fall på min DeVille '97 var det en återkallning för att byta ut "fuel rail" (osäker på vad det heter på svenska, men det är det rören som förgrenar sig och för bränsle till spridarna -- är det samma som du menar när du säger "slangarna mellan spridarna"?). Original var av plast, och det byttes till metall. Anledningen till bytet var att plasten kunde spricka, vilket naturligtvis kan vara farligt. Om denna återkallning även rör 95:or vet jag ej, men det är ju enkelt att titta efter om du har plast eller metall. Enligt den Cadillac-dealer som bytte åt mig (i USA) så var symptomen om det blev fel just bensinlukt (det var inget fel på min, så jag har ingen erfarenhet av det, återkallningar görs ju på alla bilar vare sig det blivit fel eller ej).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...