Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Däck


hanler

Recommended Posts

Vad skall jag köpa för sorts däck för att få absolut bästa åkkomfort. Åker idag omkring på 235 60 16 och tycker inte att dessa breda däck är helt perfekta. Greppet och styrkänslan är förstås bra men som sagt komforten är inte helt bra. Små ojämnheter i vägbanan känns tex lite onödigt mycket. Stor anläggningsyta blir ju också ett ljudligare däck.

Hansa

Link to comment
Share on other sites


225/65x16 har jag på min Deville, Cooper Roadstone som går väldigt tyst men tror att nya Hankook däck skulle göra stor skillnad ljudmässigt.

Undvik däck med V-mönster dessa ger mer ljud ifrån sig, och skulle nog inte gå ner till 215/70 däck då bilen kommer kännas ostabil med för smala däck.

Link to comment
Share on other sites

Vad har du för däck på bilen idag och hur gamla är de?

235/60 borde det gå att hitta däck med god komfort. Det är en ganska stor och tung bil så det behöver vara något som orkar bära upp detta. Jag menar, en vanlig Volvo rullar på 225/45-17 idag.

En STS är en ganska sportig Cadillac så redan där finns en begränsning.

Men försök hitta lite däcktester på nätet, en del kommentarer kan vara läsvärda. Sedan handlar det lite om vad man vill betala, "gubbigare" Michelin brukar rulla lätt, tyst och ha god komfort. Man bör nog undvika renodlade energibesparande däck. Men har haft goda erfarenheter av lågprisdäck såsom Hankook. Men bara att byta till nya däck från halvslitna gamla brukar göra underverk.

Jag skulle nog undvika alltför USA inspirerade däck, jag får en känsla av att man prioriterar mileage lite väl mycket i staterna före komfort och grepp. Kolla på vad som sitter på en ny Cadillac idag ... inga skitdäck precis.

STS 2005 V8 (1SF)

Sedan DeVille 1995 4.9L

Link to comment
Share on other sites

Vad har du för däck på bilen idag och hur gamla är de?

235/60 borde det gå att hitta däck med god komfort. Det är en ganska stor och tung bil så det behöver vara något som orkar bära upp detta. Jag menar, en vanlig Volvo rullar på 225/45-17 idag.

En STS är en ganska sportig Cadillac så redan där finns en begränsning.

Men försök hitta lite däcktester på nätet, en del kommentarer kan vara läsvärda. Sedan handlar det lite om vad man vill betala, "gubbigare" Michelin brukar rulla lätt, tyst och ha god komfort. Man bör nog undvika renodlade energibesparande däck. Men har haft goda erfarenheter av lågprisdäck såsom Hankook. Men bara att byta till nya däck från halvslitna gamla brukar göra underverk.

Jag skulle nog undvika alltför USA inspirerade däck, jag får en känsla av att man prioriterar mileage lite väl mycket i staterna före komfort och grepp. Kolla på vad som sitter på en ny Cadillac idag ... inga skitdäck precis.

Jag har ett par Eagle Touring i fram. Vet inte riktigt hur gamla dom är. Men dom har väl ett par säsonger kvar. I bak sitter ett par relativt nya Cooper. 235 60 16 är det alltså och jag tycker inte dom går helt ok. Lite spårig känsla och små ojämnheter känns lite väl mycket. 100 % bra asfalt går den kanon. Men det är inte så många vägar som ser ut så.

Link to comment
Share on other sites

225/65x16 har jag på min Deville, Cooper Roadstone som går väldigt tyst men tror att nya Hankook däck skulle göra stor skillnad ljudmässigt.

Undvik däck med V-mönster dessa ger mer ljud ifrån sig, och skulle nog inte gå ner till 215/70 däck då bilen kommer kännas ostabil med för smala däck.

225 65 16 har jag också blivit rekommenderad av en person som har åkt mycket Amerikanskt. Hankook som du nämner, vet du något närmare om det däcket.

Känner du någon som åker på dom däcken?

Hansa

Link to comment
Share on other sites

225/65x16 har jag på min Deville, Cooper Roadstone som går väldigt tyst men tror att nya Hankook däck skulle göra stor skillnad ljudmässigt.

Undvik däck med V-mönster dessa ger mer ljud ifrån sig, och skulle nog inte gå ner till 215/70 däck då bilen kommer kännas ostabil med för smala däck.

225 65 16 har jag också blivit rekommenderad av en person som har åkt mycket Amerikanskt. Hankook som du nämner, vet du något närmare om det däcket.

Känner du någon som åker på dom däcken?

Hansa

Förutom mig själv så har vi sålt massor av Hankook till både nya europeiska Premiumbilar (BMW,Mercedes)och amerikanska bilar, Mest till Chrysler Voyger och liknande bilar.

Alla som jag pratat med är väldigt nöjda med däcket å nästan alla fortsätter att köpa Hankook,Mycket däck för pengarna och håller bättre än Michelin som prioriterar köregenskaper mer än miltal numera.

Hankook har kommit upp sig i smeten i röran av däck som finns på marknanden, de har byggt en ny fabrik i Ungern som min chef varit å tittat på, däcken inspekteras nästan 10 gånger innan det blir godkänt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...