Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Larmproblem med min sminkade saab ( BLS 08 wagon)


murmansk

Recommended Posts

Hej.

Är ny här på forumet. Gick med eftersom jag söker kunnigt folk som kanske kan hjälpa mig med min problematiska bil.

Köpte mig en BLS 08 Wagon i höstas här, precis innan kylan slog till.

Uppenbarligen så är den inte byggd för nordiska förhållanden( även om den är byggd i trollhättan)

eftersom larmet spontanstartar när det blir kallare än -3c.

Är det någon som har erfarenhet av liknande problem? och i så fall vad kan jag göra mer än att tina bilen.

Jag har tyvärr inte något garage så det är inte möjligt för mig att ha den stående varmt om nätterna.

Är tacksam för svar.

Mvh

Karl

Link to comment
Share on other sites


Hej!

Jag ser att du inte fått något svar än. Jag har en känsla av att din bil inte är jättevanlig bland de som skriver på det här forumet. Här finns flera som är jätteduktiga på framförallt Cadillac med Northstar, och även de som har kunskap om äldre Cadillac. Förhoppningsvis kan du få lite input på din fråga ändå, men om du inte skulle få det har jag två tips:

1: Din bil är så ny att du väl har garanti? Återförsäljaren ska fixa ett sådant problem som du beskriver!

2: Testa med ett SAAB-forum (borde finnas). Det är ju trots allt samma bil fast med lite annan fjädringssättning, ljudisolering, plåt osv.

Hoppas att det löser sig!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det är inte bara Sabillac som har detta problem, även vanliga Saabar hade detta problem, när jag jobba på Saab verkstad så hade vi en kille som hela tiden fixa problemet med larmet.

Har för mig att det var nått att den tappa kontakten med nyckeln och trodde den vart stulen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...