Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Demontering av dörr sidor


Leif

Recommended Posts

Hej! Jag har köpt en eldorado 1992 och blivit medlem. Jag undrar om någon vet hur man demonterar dörr sidorna på en eldorado -92 gärna om det finns några bilder hur man går tillväga och var man kan köpa clips till sidorna.Det kommer någ fler frågor med tiden tackar på förhand. Mvh Leif

Link to comment
Share on other sites


Kolla länken nedan. Post #40 har en beskrivning av en dörrsidedemontering. Det gäller visserligen en annan modell och dessutom nyare, men det kan kanske ändå ge dig ett hum om vad du behöver göra.

http://caddyinfo.ipbhost.com/index.php?showtopic=25279&pid=173093&st=30entry173093

Link to comment
Share on other sites

På DeVille -95:an var det ännu enklare.

Saxat och korrigerat från min post om DeVille mekande:

"Läste på lite om hur dörrsidan skulle tas bort och jag får ge en eloge till de amerikanska konstruktörerna! Så enkelt och ändå skrammelfritt, elegant. Lossa försiktigt plaständarna på handtaget lossa skruvarna. Pilla loss luckan bakom dörröppningshandtaget, ta ur högtalargallret för diskanten och stick in ett finger och knäpp loss panelen för stolsinställning. Lossa sladdarna från panelen till stolsinställningen. Sedan pilla ur lampan uppifrån genom hålet för stolsinställningen. Sedan dra ut plastbiten som täcker backspegeln – sedan lyfter man bara upp dörrsidan."

Det fanns alltså bara ett clips och det sitter vid backspegeln. STS:en är modernare men även där så behöver man inga nya clips. Rent generellt känns dörrsidorna rejäla och inte alls så "pappiga" som i många andra bilar. På den gamla sitter alltså dörrsidan i krokar som sticks in genom urtag i plåten. På STS:en så hänger dörrsidan.

/Oscar

STS 2005 V8 (1SF)

Sedan DeVille 1995 4.9L

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...