Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Byte av bakre glödlampor på Caddy -66,hur?


Lassecadillac

Recommended Posts

Hej,har en fråga gällande byte av glödlampor till baklyset på en 66:a,lyktglaset är ej skruvat utifrån,lykthuset eller sargen är bultad underifrån i stötfångaren som i sin tur är bultad i ramen,ska man då skruva loss sargen från stötfångaren under bilen?Vad jag har sett på både äldre och yngre modeller så är 66:an den enda årsmodellen där lyktglaset inte är skruvat utifrån,tack på förhand,mvh Lars Sköld.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej,har en fråga gällande byte av glödlampor till baklyset på en 66:a,lyktglaset är ej skruvat utifrån,lykthuset eller sargen är bultad underifrån i stötfångaren som i sin tur är bultad i ramen,ska man då skruva loss sargen från stötfångaren under bilen?Vad jag har sett på både äldre och yngre modeller så är 66:an den enda årsmodellen där lyktglaset inte är skruvat utifrån,tack på förhand,mvh Lars Sköld.

Hej. Har en 66:a sedan -85 på våren. Har inte behövt byta några glödlampor bak (tack o lov). Tror att det är ganska knepigt. Om jag minns rätt så måste man ta ner bakre stötfångaren. Har verkstadshandbok men inte hemma. Ska kolla i den och återkommer.

ingemar

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...