Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Dragkrok till SRX i Sthlm


force

Recommended Posts

Hej,

Jag vill montera dragkrok på min SRX o söker ngn kunnig firma i Stockholmsområdet.

Svenska bil vill ha hutlösa pengar för att montera detta och dessutom kostar originalkrok 12.500 spänn. Känner någon till en bra firma som kan göra detta till vettiga pengar och med icke-original? Eller är det korkat att inte montera original?

Tacksam för svar!

Link to comment
Share on other sites


Hej

Letade också efter någomn som kunde göra en krok till min i Stockholmstrakten men hittade ingen. Så jag kontaktade Hedemora släpvagnservice och han gjorde ett drag till min STS -96, direkt billigt var det ju inte 12000 inklusive regbesiktning. Men han gjorde ett bra jobb. Då får man vara utan bil ca en vecka.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Letade också efter någomn som kunde göra en krok till min i Stockholmstrakten men hittade ingen. Så jag kontaktade Hedemora släpvagnservice och han gjorde ett drag till min STS -96, direkt billigt var det ju inte 12000 inklusive regbesiktning. Men han gjorde ett bra jobb. Då får man vara utan bil ca en vecka.

Kontakta Staffan Beck. Han håller till vid Drottningholm. Han har hjälpt mig med dragkrok vid flera tilfällen.

Han är kunning och har bra priser.

http://www.beckab.se/

Han monterar och reg. besiktigar. Vill du köpa en dragkrok lös så går det också.

Rolf Wallander Bil AB i Saltsjö-Boo monterar också dragkrokar till de flesta USA bilar. 08-7472115

Mvh

Martin

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hej,

Jag vill montera dragkrok på min SRX o söker ngn kunnig firma i Stockholmsområdet.

Svenska bil vill ha hutlösa pengar för att montera detta och dessutom kostar originalkrok 12.500 spänn. Känner någon till en bra firma som kan göra detta till vettiga pengar och med icke-original? Eller är det korkat att inte montera original?

Tacksam för svar!

ja krok till SRX visar sig vara extremt dyrt. Hedin i gbg tar ca 19 000 kr och hemska bil i akalla tar ca 18 000 kr, varav ca 12 000 kr är kroken från monoflex och drygt 5 000 kr är för jobbet. anledningen till att det blir dyrt är ganska enkel; nämligen att bilen fr fabrik EJ är förberedd för krok när det gäller el etc, dvs halva bilens elsystem måste byggas och och diagnosdatorn måste hela tiden vara inkopplad för att tala om för bilen att operationen är på gång. jobbet tar ca 5 h och de tar ca 1000 kr/h.

allt detta gör att ja kommer att sätta krok på min andra bil, en nissan almera tino, det kostar ca 5 500 kr, dvs knappt en tredjedel av SRXen.......kanske kan vara ett tips. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...