Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Bose


kaboom

Recommended Posts


Finns det någon som vet var man kan få sin bose gold series stereo reparerad här i sverige cd-spelaren trasig

Cadillac seville sts 1994

Hej!

Det är nog inte det lättaste. Formellt är det Cadillac-agenten där du bor som ska sköta servicen, men på Bose-anläggningen kan de inte fixa det. Jag hade själv fel på Cd-spelaren i min STS 99:a under tiden det fortfarande var fakriksgaranti på bilen. Det klarade inte Svenska Bil i Stockholm år 2003. De skulle skicka radiomodulen till Schweiz på rep. Här på det amerikanska forumet CaddyInfo.com hade jag läst att Dr Bose fanns i USA, uppe i Erie. Han heter George Sipple och leder företaget Sipple Electronics. Vi skickade radiomodulen till honom och fick tillbaka en perfekt fungerande CD-spelare. Det är dock litet krångligt att behöva skicka en pryl till USA, så jag skulle nog köpa en modul på ebay, även om man inte kan vara säker på vad man får. Jag gjorde en sökning på ebay och fick följande resultat: http://shop.ebay.com/items/_W0QQ_dmptZMoto...c&_osacat=0

Det kan vara värt ett försök. Kostar inte så mycket - under $30.00 + frakt för en enhet som fungerar enl beskrivningen.

Har du föresten kollat med Osby bildelar? http://www.bildelarosby.se/

Mvh /Bengt B)

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

99 STS Vogue Gold Edition

Corsa cat-back w gold tips

Link to comment
Share on other sites

Uppdatering:

Jag stötte på följande länk:

http://www.bose.se/SE/sv/automotive-systems/f-a-q/index.jsp

Det är faktiskt möjligt att servicen på Bose är bättre nu för tiden med tanke på att Bose-systemet numera också finns i BLS som tillverkas i Sverige. Frågan är om det också gäller de äldre systemen.

Mvh /Bengt B)

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

99 STS Vogue Gold Edition

Corsa cat-back w gold tips

Link to comment
Share on other sites

Hej, Jag bytte ut Bose Gold delarna i min 93 Eldorado mot en mera modern radio då jag inte fick

radiodelen i bag.utr. att fungera utan skrap - dessutom tycker jag att Bose är alldeles för murrig

speciellt bakre högtalarna = för mycket bas enl. min smak.

Det innebar massor med jobb = helt nya högtalare, sladdar etc men jag kopplade in den nya radion på

10 min. fördröjningen efter avslagning av tändningen.

Hursomhelst så har jag 2 st Bose Gold manöverenheter som båda har felaktiga CD -spelare.

Ger 'ERR' när man petar in en CD-skiva.

Observera att Bose för USA och Europa är olika (93-94 i varje fall)- kan kanske ge problem med frekvenserna

då i varje fall tidigare mottagare (ex vis Pontiac 90) bara tog typ jämna frekvenser 99,2 , 99,4

etc och inte 99,3 om jag nu kommer ihåg rätt.

Jag är definitivt inte någon expert på det här med radio men jag har för mig att jag tidigare

var ute på nätet och hittade ngn som reparerade BOSE men att det rörde sig om en bit över $100.

/Jan L

Link to comment
Share on other sites

Finns det någon som vet var man kan få sin bose gold series stereo reparerad här i sverige cd-spelaren trasig

Cadillac seville sts 1994

Hej!

Det finns en firma i Stockholm som åtar sig vissa reparationer på Bose-anläggningar, t ex att reparera/byta CD-spelaren. Ta kontakt med Magnus på DVDirect Tel. 08 - 600 09 73 Tjärhovsg. 54 STOCKHOLM. De hanterar också Navi på vissa USA-märken.

Mvh /Bengt B)

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

99 STS Vogue Gold Edition

Corsa cat-back w gold tips

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...