Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

EGR Problem


bullen

Recommended Posts

hej igen. jag undrar över min egr ventil när bilen går och jag gasar på så känner jag samtidigt

med fingrarna under egr ventilen om membranet rör sig och det gör det inte. men om jag trycker med fingrarna uppåt membranet så går den tyngre o stannar nästen. får inget vacum i slangen som går till egr ventilen. slangen som går till egr kommer i från ett typ elektriskt don som det går lite slangar i från

när jag tar bort kontakten medans motor går så stannar den nästan. vet ej om det ska vara så här eller

om det är nåt fel kanske blir de vacum när jag kör... någon som vet lite bråttom

jag ska regbesikta den 19/12 egr sitter på insuget (paddan) motorn är en 4.1 L v8 tbi

Link to comment
Share on other sites


hej igen. jag undrar över min egr ventil när bilen går och jag gasar på så känner jag samtidigt

med fingrarna under egr ventilen om membranet rör sig och det gör det inte. men om jag trycker med fingrarna uppåt membranet så går den tyngre o stannar nästen. får inget vacum i slangen som går till egr ventilen. slangen som går till egr kommer i från ett typ elektriskt don som det går lite slangar i från

när jag tar bort kontakten medans motor går så stannar den nästan. vet ej om det ska vara så här eller

om det är nåt fel kanske blir de vacum när jag kör... någon som vet lite bråttom

jag ska regbesikta den 19/12 egr sitter på insuget (paddan) motorn är en 4.1 L v8 tbi

det ska nog fungera så .. egr ventilen ska INTE öppna föränns motorn kommer upp i driftstemperatur , tror den öppnar först vid 60-70*c och att motorn dör när du tar bort kontakten tyder på att den ÖPPNAR förbindelsen till egrventilen och återcirkulerar avgaserna if it aint broke ,, dont fix it

Link to comment
Share on other sites

oki. då kör vi på det tack ska du ha åke för all hjälp du gett mig.

har även en fundering på kyl vattnet såg på expansionskärlet mängden vatten hade sjunkit 2-3 cm.

när bilen blivit ljummen/varm så steg mängden till full igen är det normalt. vet att jag har en ömtålig motor aluminiumblock om ja inte minns fel Lösa foder....kommer även fukt/vatten ur avgasröret men den har väl fukt i röret har ju inte gått så mkt på sistone.det finns inge som tyder på nåt misstänkt

inge tryck i kylaren el så... tack Åke

Link to comment
Share on other sites

oki. då kör vi på det tack ska du ha åke för all hjälp du gett mig.

har även en fundering på kyl vattnet såg på expansionskärlet mängden vatten hade sjunkit 2-3 cm.

när bilen blivit ljummen/varm så steg mängden till full igen är det normalt. vet att jag har en ömtålig motor aluminiumblock om ja inte minns fel Lösa foder....kommer även fukt/vatten ur avgasröret men den har väl fukt i röret har ju inte gått så mkt på sistone.det finns inge som tyder på nåt misstänkt

inge tryck i kylaren el så... tack Åke

enkel fysik vatten sväller med värmen ,, det du ser är NORMALT , jag är inte alls hemma på din motor men ifrågasätter att du verkligen har ett aluminiumblock ? toppar ja men blocket ?? men som sagt jag är INTE påläst på din maskin ,,

jag utgår från att du tänkt behålla din bil ,, det du ska skaffa dig är en SHOP MANUAL på din bil (*smurf*å den RIKTIGA utgiven av GM inte nån "himpadimpawimpa chilton/hanynes leksak" ) gå in på www.ebay.com och sök efter en sån till din bil ,, det är en BIBEL för din bil

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...