Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Automatlådan 68 eldorado fwd


Recommended Posts

Hej jag har en framhjulsdriven eldorado -68 som helt plötsligt slutade att växla (driva). Det händer inget när jag lägger in de olika lägena med växelspaken, atf oljan är inte ens varm. Det var lite dåligt med olja i lådan när detta hände men inga missljud hördes. Kan någon hjälpa , ge råd om detta. Anders

Link to comment
Share on other sites


Hej Anders.

Vi har ett samarbete med vår annonsör i CCS-årskalendern som är skicklig på att renovera växellådor och dessutom till skäliga kostnader. Du kan ju börja med att ta en tfn-kontakt på nr 036-45191 och rådfråga om det förhoppningsvis är ett enklare fel. Han har även en hemsida www.rpm-racing.se

Hälsn Stig.

Stig A-son
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Tack för tipset, skall kolla med honom . Anders

:rolleyes::D:D Hej idag 6/8 fick jag igång automatlådan igen, efter att ha frågat en del så kallade experter som sa att det bara var att ta ut motor o låda och renovera så fick bilen stå. På classic car week fick jag några tips om att byta olja filter palla upp bilen och kör fram och tillbaka med växelspaken. Det har jag nu gjort och den började driva efter ett tag ca 15 minuter jag fick hjälpa till och snurra på hjulen och det märktes att det derev lite grann och efter ett tag mer o mer. Så har varit ute och åkt en sväng nu och den växlar jättefint. Hällde även i AC delco repair vätska i lådan. Anders :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...