Anders Kronlund Posted July 6, 2008 Report Share Posted July 6, 2008 Hej jag har en framhjulsdriven eldorado -68 som helt plötsligt slutade att växla (driva). Det händer inget när jag lägger in de olika lägena med växelspaken, atf oljan är inte ens varm. Det var lite dåligt med olja i lådan när detta hände men inga missljud hördes. Kan någon hjälpa , ge råd om detta. Anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
stig.a-son Posted July 6, 2008 Report Share Posted July 6, 2008 Hej Anders. Vi har ett samarbete med vår annonsör i CCS-årskalendern som är skicklig på att renovera växellådor och dessutom till skäliga kostnader. Du kan ju börja med att ta en tfn-kontakt på nr 036-45191 och rådfråga om det förhoppningsvis är ett enklare fel. Han har även en hemsida www.rpm-racing.se Hälsn Stig. Stig A-son Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Kronlund Posted July 7, 2008 Author Report Share Posted July 7, 2008 Tack för tipset, skall kolla med honom . Anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Kronlund Posted August 6, 2008 Author Report Share Posted August 6, 2008 Tack för tipset, skall kolla med honom . Anders Hej idag 6/8 fick jag igång automatlådan igen, efter att ha frågat en del så kallade experter som sa att det bara var att ta ut motor o låda och renovera så fick bilen stå. På classic car week fick jag några tips om att byta olja filter palla upp bilen och kör fram och tillbaka med växelspaken. Det har jag nu gjort och den började driva efter ett tag ca 15 minuter jag fick hjälpa till och snurra på hjulen och det märktes att det derev lite grann och efter ett tag mer o mer. Så har varit ute och åkt en sväng nu och den växlar jättefint. Hällde även i AC delco repair vätska i lådan. Anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.