stig Posted July 4, 2008 Report Share Posted July 4, 2008 Hej Jag kan inte hitta färgkoden till min Cadillac Seville STS 1992. Enligt instruktionerna ska den finnas på en lapp på undersidan av reservhjulskåpan i bagagerummet. Jag har ingen lapp klistrad där. Kanske någon tidigare ägare tagit bort den? Var kan jag annars få tag på färgkoden? Bilen är mörkblå metallic. Kan det finnas information någonstans vilka färger som fanns att välja 1992? Hoppas på svar. Med Vänliga Hälsningar Stig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Birger Posted July 5, 2008 Report Share Posted July 5, 2008 Hej Jag kan inte hitta färgkoden till min Cadillac Seville STS 1992. Enligt instruktionerna ska den finnas på en lapp på undersidan av reservhjulskåpan i bagagerummet. Jag har ingen lapp klistrad där. Kanske någon tidigare ägare tagit bort den? Var kan jag annars få tag på färgkoden? Bilen är mörkblå metallic. Kan det finnas information någonstans vilka färger som fanns att välja 1992? Hoppas på svar. Med Vänliga Hälsningar Stig Hej Stig hittade den här sidan,hoppas det hjälper dig(välj ut din bil) m.v.h. Birger http://www.paintscratch.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
stig Posted July 5, 2008 Author Report Share Posted July 5, 2008 Tack för tipset Birger. Enligt färgkartan stämmer inte färgen, men färgkartan kan man inte lita på. På måndag ska jag åka till firman som blandar billacker för att kolla i deras dator om det möjligtvis ändå kan vara en av dessa nyanser: Dark Sapphire Blue Metallic Clearcoat ? Hoppas på det bästa. Tack än en gång. Är det någon annan som har fler tips ?? / Stig Link to comment Share on other sites More sharing options...
stig.a-son Posted July 6, 2008 Report Share Posted July 6, 2008 Hej. Här får du tips om ett ganska vanligt färgnr på mörkblå STS/SLS modeller som kan vara värt att kolla av. # 62 Dark Blue Metallic # Hälsn Stig. Stig A-son Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.