Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Radio problem DeVille -90


Recommended Posts

Nu har även min andra radio börjat spraka i högtalarna och jag har försökt hitta en reparatör i sverige som kan hjälpa mig med att laga den men inte lyckats. Finns det någon av er som vet någon reparatör som kan fixa den eller någon som har en ide vad jag ska göra för jag vill behålla orginal känslan i bilen och inte montera en nyare stereo i den.

Den jag har är den med kassetspelare, equliser och snabbval för radion och att displayen visar tiden.

Jag vill ha lite musik förutom motorns stämfyllda bakgrundljud nu när jag ska ut och åka till småland...

Link to comment
Share on other sites


Hej Ingemar.

Ditt radioproblem är tyvärr ganska vanligt återkommande på denna modell av Delcoradio, och det är med all sannolikhet slutsteget som orsakar detta och det finns inga delar eller reparationsmöjligheter till det. Felet brukar först märkas genom att radioenheten blir ovanligt varm nästan överhettad efter en stunds användning och sedan börjar det spraka i högtalarna så man måste stänga av den.

Jag tror det enda hopp är att försöka hitta en ersättningsradio från en skrotad bil och hoppas den fungerar. Jag vet att Osbyskroten har flertalet bilar av denna modell under demontering för numera har flertalet av dessa 90-talare börjat tjäna ut som rullande på vägarna.

Ring till dem på tfn 0479-15540. hemsida www.bildelarosby.se

Om du inte hittar någon så har jag en nästan ny ersättningsradio som jag köpte då jag drabbades av samma problem, med den är av liten standardmodell med färdiga anslutningskontakter utan behöva klippa några org,kablar dessutom med CD doch ej bandspelare.

Välkommen på smålandssemester & HVA, solen skiner !

Hälsn Stig.

Stig A-son
Link to comment
Share on other sites

Hej Ingemar.

Ditt radioproblem är tyvärr ganska vanligt återkommande på denna modell av Delcoradio, och det är med all sannolikhet slutsteget som orsakar detta och det finns inga delar eller reparationsmöjligheter till det. Felet brukar först märkas genom att radioenheten blir ovanligt varm nästan överhettad efter en stunds användning och sedan börjar det spraka i högtalarna så man måste stänga av den.

Jag tror det enda hopp är att försöka hitta en ersättningsradio från en skrotad bil och hoppas den fungerar. Jag vet att Osbyskroten har flertalet bilar av denna modell under demontering för numera har flertalet av dessa 90-talare börjat tjäna ut som rullande på vägarna.

Ring till dem på tfn 0479-15540. hemsida www.bildelarosby.se

Om du inte hittar någon så har jag en nästan ny ersättningsradio som jag köpte då jag drabbades av samma problem, med den är av liten standardmodell med färdiga anslutningskontakter utan behöva klippa några org,kablar dessutom med CD doch ej bandspelare.

Välkommen på smålandssemester & HVA, solen skiner !

Hälsn Stig.

Låter som det är problem med jorden i stereon, eller att nån högtalare kabel är skalad så det tar i chassit,

tycker att det låter som stereon skulle gå att repa. kan ju kanske vara svårt att få tag i ny slutstegs bit om dom har nå speciellt, dock brukar flesta cd ha samma steg och sånt i sig.

mvh nyberg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det blev en ny radio. Jag ville inte chansa med ytterligare en radio från skroten utan nu blev det en ny som tyvärr har helt andra mått en den riktiga. MDS i gävle hadde en färdig kabelsatts så det gick enkelt. Svårare var att få det snyggt monterat då apparater i iso standarden är längre en orginalradion. De gamla med trasiga slutsteg ligger och väntar på att någon ska kunna bygga om dem så de går att använda. Jag vet att det finns en som bygger om gamla bilradioapparater men min är för ny för att vara akruell just nu.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...