Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Var köper man delar?


Oscar P

Recommended Posts

Hej,

Frågorna kanske låter dumma, men jag är helt novis på USA bilar.

Slitdelarna har jag lärt mig vart jag får tag på men de där små men ack så viktiga Cadillac unika detaljerna som saknade emblem, list, navkapsel vem har sådant (som har lite koll på läget)?

Till andra bilmärken brukar det finnas resevdels skivor i omlopp ("kompisar på Internet") - samma här?

Tabletterna som benämns som "coolant sealant", finns det något substitut?

Mvh

Oscar Persson

STS 2005 V8 (1SF)

Sedan DeVille 1995 4.9L

Link to comment
Share on other sites


Svar till Oscar.

För den som söker småprylar o saknade detaljer som lister,emblem samt övriga inredningssaker mm är nog bästa och billigaste sättet att åka på de stora bilträffarna som det är gott om vid denna årstiden.

Ex Wheels & Wings Varberg 18-19 Juli, Rättviksmarknaden 2 aug eller Kjelle "Powers" träffar, för här finns gott om "knallar" och om de inte har med sig rätt detaljer så har de ofta bra tips om olika övriga kontakter på delar.

Det är värdefullt att få träffa personer med de rätta kontakterna, och en bland alla är KS import Trollhättan som annonserar i vår årskalender (okt) eller besök hans hemsida www.ksimport.se så har du övriga uppgifter till företaget, för här finns ett rikligt reservdelslager till 50-60-70 talsbilar.

Även i Bodafors finns ett extremt stort lager på delar hos Betram Nicklarsson och det finns ytterligare flera i södra Sverige för dig som bor i detta område.

Hälsn stig.

Stig A-son
Link to comment
Share on other sites

Åtekommer igen till din fråga !

Vad jag såg efter förra svaret var att du har tydligen en nyare Cadillac de ville -95 och då blev svaret helt fel. I detta fallet så blir det helt andra inköpskanaler, och oftast är det nybeställningar från Klintberg som gäller, men bildemonteringsfirmor som Granats och inte minst Osby-skroten övertar försäkringsskadade bilar som löses in, och i Osby finns bl annat många STS-modeller demonterade.

Hälsn S.A-son

Stig A-son
Link to comment
Share on other sites

Tack Stig,

Några nya uppslag fick jag och tackar för det, jag ringer runt och frågar! Osby hade tyvärr inte den saknade kapseln (det stället är så känt att inte ens jag undgått det). Och Jönköping ska jag förbi på Fredag så då kan jag kika in till Granaths.

Fast det är ingen dum idé att åka runt på lite träffar och skapa kontakter, det ena kan ge det andra.

/Oscar

STS 2005 V8 (1SF)

Sedan DeVille 1995 4.9L

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...