Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Antal Cadilacs av viss modell


Caddy 54

Recommended Posts


Totalt finns det ca 10 600 Cadillacs registrerade i Sverige. Av dessa är drygt 6 500 privatimporterade och där hittar du den största felkällan till att du inte kan få något exakt svar på din fråga. Det förekommer ofta att man bara anger namnet Cadillac och inte modellnamn mm på gamla importer. På Cadillac-klubbens hemsida www.cadillacclub.se finner du viss statistik under länken Cadillac klipp när du scrollar ner en bit på sidan. 1958 och 1959 års modeller finns i störst antal i Sverige men det finns också många olika modeller dessa år. Vägverket tar SEK 16 000 för att skriva ut en statistik, men om du har lite tur kan du kanske hitta en person där som per telefon kan ge dig svar på en begränsad fråga. :huh:

Mvh /Bengt

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

99 STS Vogue Gold Edition

Corsa cat-back w gold tips

Link to comment
Share on other sites

Ok, har tagit del av olika fria publikationer men har inte funnit det jag sökt. Mest intresserad av att få veta hur många av den modell jag har som finns i Sverige. Cadillac 54 4d sedan.

Pratat med vv-bilregistret men det kostar ju "skjortan" att få upplysningar. Förefaller besynnerligt i denna tekniktid.

Link to comment
Share on other sites

Ok, har tagit del av olika fria publikationer men har inte funnit det jag sökt. Mest intresserad av att få veta hur många av den modell jag har som finns i Sverige. Cadillac 54 4d sedan.

Pratat med vv-bilregistret men det kostar ju "skjortan" att få upplysningar. Förefaller besynnerligt i denna tekniktid.

Visst skulle det vara intresant att få mer statistik över våra bilar, en början skulle väl kunna vara en samanställning inom klubben över vilka bilar som finns i medlemmars ägor.

Sedan funderar jag på om vv är den enda instansen för denna typ av statistik, nar jag var på en bilmässa i Sth var SCB där och de kunnde ta fram hur många bilar av min modell som fanns i landet-länet-komunen samt vanligaste färgen, privat ägd av man el. kvinna mm.

Link to comment
Share on other sites

Ok, har tagit del av olika fria publikationer men har inte funnit det jag sökt. Mest intresserad av att få veta hur många av den modell jag har som finns i Sverige. Cadillac 54 4d sedan.

Pratat med vv-bilregistret men det kostar ju "skjortan" att få upplysningar. Förefaller besynnerligt i denna tekniktid.

Visst skulle det vara intresant att få mer statistik över våra bilar, en början skulle väl kunna vara en samanställning inom klubben över vilka bilar som finns i medlemmars ägor.

Sedan funderar jag på om vv är den enda instansen för denna typ av statistik, nar jag var på en bilmässa i Sth var SCB där och de kunnde ta fram hur många bilar av min modell som fanns i landet-länet-komunen samt vanligaste färgen, privat ägd av man el. kvinna mm.

Hej,

Fick detta från SCB

"Hej och tack för din förfrågan.

Tyvärr har vi inte den statistik som du är ute efter. Vi har inte statistiken fördelat på så fin nivå när det gäller Cadillac.

Det jag ser är att det den 31/12 fanns 6 997 st Cadillac i trafik och att det dessutom fanns 2 784 st avställda"

Fick också veta att dom kunde efter begäran ta fram uppgifterna men då skulle det kosta en rätt ansenlig peng.

Eilert

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...