Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

bilstereo


Recommended Posts

Hej!

har en eldorado94 och nu har någon rolig pers stulit min stereo!Tänkte sätta in en ny vanlig istället och då behöver jag hjälp!!

Hur ska jag göra??Har läst lite och det verkar ju som om man måste köpa nån slags kabeladapter m.m

Var kan jag köpa det här i Sverige??

Vore väldigt tacksam om jag fick hjälp med det eller om det finns nåt annat sätt att koppla en ny stereo på!

Link to comment
Share on other sites


Hej!

har en eldorado94 och nu har någon rolig pers stulit min stereo!Tänkte sätta in en ny vanlig istället och då behöver jag hjälp!!

Hur ska jag göra??Har läst lite och det verkar ju som om man måste köpa nån slags kabeladapter m.m

Var kan jag köpa det här i Sverige??

Vore väldigt tacksam om jag fick hjälp med det eller om det finns nåt annat sätt att koppla en ny stereo på!

kan du fota din kontakt ??

kan ha en liggandes som passar, annars kan jag nog ta hem det,

kolla på www.multimedia-import.se för en stereo, där finns även nummer du når mig på om du har några funderingar.

mvh nyberg

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag läste just din fråga om radio/b-spelare som du söker efter eller tänker bygga om till annan modell. Att montera ersättningsradio kan oftast ställa till med funktionsproblem eftersom org,anläggningen består av olika komponenter och detaljer monterade på olika platser i bilen.

Jag har av en ren tillfällighet en begagnad komplett radio-bandspelare som jag kan sälja till dig, och denna har varit monterad i en Eldorado -92 vilket jag tror är samma som den du tidigare haft monterad. Denna består av 2 separata enheter varav en del sitter i bagageutrymmet, och modellbeteckningen är 16171616 Delco / 16151346 för bagagedelen. Radion har 2 st anslutningskontakter med 9 stift resp 7 st i andra kontakten.

Detta är nog den enklaste och snabbaste lösningen på ditt problem, dessutom är det ju originalutr.

Mvh Stig. / Jönköping.

Stig A-son
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...