Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Färgrecept -59??


Ingvar

Recommended Posts

Hej på er allihop.

Håller på att fixa till en Fleetwood-59 som snart skall in på lack, finns det någon därute som känner till hur man kan få reda på hur man skall blanda till färgen (färgrecptet) för att komma så nära orginalkulören som möjligt.

Färgkoden på bilen är 36 = Kensington Green

Hälsningar Ingvar

Link to comment
Share on other sites


hej,

I Huddinge -Färgforum om jag kommer ihåg rätt så finns det folk som kan ta fram

recepten -du kan ev prova med http://www.tcpglobal.com/autocolorlibrary/ för att få numret

Ditzler eller PPG. Meca i Södertälje kunde då blanda en färg till en 65 Mustang' silver frost'

på det sättet och även till några 88, 90 och 93 USA-bilar.

Värt ett försök för din 59'a.

/Jan Linderholm

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej.

Det finns en firma som heter Österängens Färgcenter Jönköping med tfn 036-712440 Siwert Johansson som dagligen blandar färger enligt beställda resept av lackerare och har register över org,färger, och fabrikatet är sikkens. Gå in på hemsidan www.sikkens.se och kolla åf & filialer där är adressregister för hela landet, och det kan vara någon annan också på din hemort som fixar färgen.

Hälsn Stig A-son.

Stig A-son
Link to comment
Share on other sites

Hej.

Det finns en firma som heter Österängens Färgcenter Jönköping med tfn 036-712440 Siwert Johansson som dagligen blandar färger enligt beställda resept av lackerare och har register över org,färger, och fabrikatet är sikkens. Gå in på hemsidan www.sikkens.se och kolla åf & filialer där är adressregister för hela landet, och det kan vara någon annan också på din hemort som fixar färgen.

Hälsn Stig A-son.

Link to comment
Share on other sites

Tackar för tipset Stig.

Jag letade runt lite grann på nätet och hittade en bra hemsida från Dupont som jag lägger en länk till http://color.dupontrefinish.info/scripts/colorweb.dll/access om det är någon annan som har samma bekymmer som jag.

Där kan man till ex. klicka på Sök på tillverkarnamn och kulörnamn (i mitt fall General motors corp & Kensington green), sedan får man upp det exakta färgreceptet till orginalkulören som man vill åt.

Nu hade jag turen att firman som skall till att lacka kärran använder Duponts grejor så det skulle inte vara några bekymmer att blanda till färgen enligt lackar'n, hoppas att han har rätt.

Jag testade runt lite grann mellan olika färgkoder och det verkar som att det går att hitta dom flesta färgerna där.

Jag lyckades tydligen även att fumla till det med ditt svar där Stig, kan bli så ibland när man sitter och knappar med mina prinskorvar till fingar!!!!

//Ingvar

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...