Thomas Sjöling Posted November 24, 2017 Report Share Posted November 24, 2017 Hej alla Cadillac vänner, det här ser ut att vara ett passande forum för min fråga. Jag och sonen har skaffat oss ett hobby projekt i form av en Casillac Seville STS 1992, vi har behov av att få fram vilken färgkod lacken har, tyvärr saknas märket vid reservhjulet där färgkoden brukar så, jag har letat igenom internet.............. och hittat vad jag tror är rätt färgkod, WA 9382 (U9382) Dark sapphire blue metallic, är det någon här som skulle kunna titta på bilden och se om jag är rätt ute eller helt fel ute? Mvh Thomas Sjöling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caddysurfer Posted November 30, 2017 Report Share Posted November 30, 2017 Hej Min starkaste sida är inte såhär nya Cadillacar, men om man inte hittar färgkod etc så kan man i sista hand gå till en väsorterad färgbutik och skanna en icke alltför blekt bildel eller om de kan så kan de skanna på bilen. Det brukar jag få göra med mina gamla Cadillacar som dels ingen har färgkod på eller så är bilen färgförändrad från original (solblekt) vilket din kanske också är och köper man då bättringsfärg efter färgkod så får man en avvikande färg mot den som nu sitter på den "gamla" bilen. Lycka till / Pierre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caddysurfer Posted November 30, 2017 Report Share Posted November 30, 2017 Eller så har de blandat till en färg efter en bildel som jag lämnat in. Brukar funka bra Pierre igen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.