Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Fälgtips


Peter 1970

Recommended Posts

Hej

Jag har köpt begagnade kromfälgar till min STS 99:a som kromet delvis har släppt på?

Hur renoverar man dessa? Ska man blästra och kroma eller kan en billackerare fixa det?

Jag skulle vilja ha så nära originalskick som möjligt? Fälgen är bara delvis kromad.

Tacksam för svar :)

 

 

20160920_191500.jpg

Link to comment
Share on other sites


Hej

Såg ett bilprogram häromdagen där de sprutlackerade kofångare med en "kromfärg". Blev riktigt snyggt. Misstänker dock att det efter en tid inte ser lika fint ut och skall du använda dina kromfälgar under vinterhalvåret så är nog omkromning bättre.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen

Såg Wheeler Dealers på dumburken ikväll. De hade fula fälgar på en Aston Martin DB7. Tog fälgarna till en firma som tvättade, doppade i syrabad, blästrade med en blandning av vatten och glas, målade med svart pulverfärg, hettade upp färgen som smälte till en homogen yta för att därefter sprayas med silverfärg. Kostade 65 pund styck och blev jättesnyggt. Visst det blev inte kromat men att få så snygga fälgar för under 1000 kronor styck kanske är värt det. Om det finns dessa typer av firmor i Sverige vet jag inte, men frakt till England är inte så dyrt och de kan behöva all business nu när de skall Brexit...

 

Lycka till

Anders

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...