Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Strålkastare Xenon HID SRX 2005


kaarnavuo

Recommended Posts


Prisvärda delar kan vara svårt att få tag på, EU bilar har andra lyktor än USA bilar (höjdjustering) så man behöver leta här hemma.

Osby skroten är väl störst. Annars så om man kan lista ut part number så finns det kanske möjlighet att undersöka priset på USA marknaden om de kan skaka fram en lampa. Rätt dyra saker...inte bara till Cadillac. Alternativet är att betala vad det kostar hos en återförsäljare men jag antar att du antingen redan gjort det eller misstänker precis som jag att prislappen kan vara väl magstark.

I USA är rockauto en bra kanal, men de säljer sällan karossunika delar. AcDelco är delar som kommer från GM:s egen reservdelskanal. En lykta är på gränsen och en EU version är osannolik.

STS 2005 V8 (1SF)

Sedan DeVille 1995 4.9L

Link to comment
Share on other sites

En helt ny strålkastare ( mening, hela strålkastare församling , bland annat glödlampor ( Xenon och halogen helljus glödlampa ) ) kommer att bli dyrt - så mycket som cirka 7399 kronor ( $ 1000 ) . Om du letar efter en begagnad strålkastare , föreslår jag letar efter en på ebay , som kommer att leverera internationellt . En begagnad strålkastare - beroende på skick - kommer att kosta någonstans mellan 1109-3700 kronor ( 150-500 dollar ) .

A brand new headlight (meaning, the entire headlight assembly, including bulbs (Xenon and halogen high beam bulb)) will be expensive--as much as about 7399 Krona (1,000 U.S. dollars). If you're looking for a used headlight, I suggest looking for one on ebay, which will ship international. A used headlight--depending on condition--will cost anywhere from 1109-3700 Krona (150-500 dollars).

Link to comment
Share on other sites

Tack för svar!

Är det möjligt att plocka in halogenlyktor istället? Är det samma kontakter? Eller blir det massa felkoder? Som sagt HID är överdrivet dyrt, skulle bli billigare att plocka o halogen och byta på båda sidorna.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jag har en STS V6 2005. Min vänstra läckte in vatten så den fick bytas. 23800:- +arbete. Dyrt är ordet. Jag tom skrev och klagade till GM och påpekade att en Xenonstrålkastare till en BMW 5-serie kostar ca 7000. Men de tyckte jag var dum i huvudet och att jag kunde köpa BMW, Lexus eller Mercedes nästa gång. Och det gör jag nog. Hursom, jag lyckades får försäkringsbolaget att betala detta på maskinskadeförsäkringen. Men Cadillacs reservdelspriser är horribla om man inte kan köpa dem från USA.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...