Bagge Posted December 30, 2013 Report Share Posted December 30, 2013 Tjena! Har sökt men inte funnit någon tråd om ämnet på svenska. Det har ju sålts ett hyfsat antal Cadillacs i Sverige med olika versioner av GM's High Feature V6 så det borde ju finnas en hel del erfarenheter i ämnet. På amerikanska forum och sidor kan man läsa ganska mycket om dyra kamkedjeproblem och rasade motorer. Kärnan i problemet verkar vara att de hydrauliska kamkedjesträckarna fallerar. Åsikterna om orsaken verkar dock vara delade, om det rör sig om ett allvarligt fabrikationsfel från GM eller om det i huvudsak beror på dåligt underhåll av ägare som aldrig kollar oljenivåerna. Skulle vara intressant att höra om det finns några erfarenheter av problemet här i Sverige och om det i så fall gått att få åtgärdat på garantin. Anledningen till att jag är intresserad är att farsan köpt en CTS -08 (blev lite nojig för hans skull när jag hörde ett svagt missljud från motorn som i och för sig lika gärna kan vara en spännrulle eller liknande) och jag går själv i tankar att införskaffa en STS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.