Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Vakuumslang bränsletrycksregulator Seville STS -94


cjal_86

Recommended Posts

Hej. Var kommer vakuumslangen ifrån som ska sitta i bränsletrycksregulatorn på en Seville STS -94 med Northstar? Har letat men hittar inte den? Kan man skarva från nån annan vakuumslang annars?

//Jimmy

Link to comment
Share on other sites


I handboken för 1997 factory shop, sidan 6-735, i avsnittet om byte av bränsletrycksregulator, finns det ett diagram som visar raden vakuum. Den har en rät vinkel boot i båda ändarna. Från FPR går det ner, sedan till vänster till spjällhuset på höger sida av motorn, titta på motorn över bilen från förarens sida. Det finns två vakuum beslag på spjällhuset på den sidan, och diagrammet visar den ansluten till den lägre.

CTS-V_LateralGs_6-2018_tiny.jpg
-- Click Here for CaddyInfo page on "How To" Read Your OBD Codes
-- Click Here for my personal page to download my OBD code list as an Excel file, plus other Cadillac data
-- See my CaddyInfo car blogs: 2011 CTS-V, 1997 ETC
Yes, I was Jims_97_ETC before I changed cars.

Link to comment
Share on other sites

ok tack! Kollade nu och den slangen går mot torpedväggen på passagerarsidan och har en t-koppling som går till EGR-ventilen, men visar inga som helst tecken på att gå till bränsletrycksregulatorn. Kan jag sätta en till t-koppling på den slangen och dra en slang själv till bränsletrycksregulatorn?

//Jimmy

Link to comment
Share on other sites

Jag bara tittade på EGR beslag och se inte någon vakuum beslag på den. Om du har en slang på EGR, det är inte en sugslang. Kanske är vad du tittar på EVAP vapor linjen till spjällhuset. Om så inte skulle jag koppla som till FPR.

Du inte ska behöva ändra något för att sätta tillbaka det som var där från fabriken. Du har en saknad slang, så för att sätta tillbaka det ska du inte behöva lägga en tee till en annan vakuum linje.

Skulle jag se till att slangen går från FPR till lägre montering på spjällhuset. Mikronesien visar inte detta vakuum linje kommer att mer än en plats. Försök att hitta ett ställe på spjällhuset, vetter mot baksidan av bilen, som har två vakuum beslag på den. Jag tror att annan går till PCV-ventilen.

CTS-V_LateralGs_6-2018_tiny.jpg
-- Click Here for CaddyInfo page on "How To" Read Your OBD Codes
-- Click Here for my personal page to download my OBD code list as an Excel file, plus other Cadillac data
-- See my CaddyInfo car blogs: 2011 CTS-V, 1997 ETC
Yes, I was Jims_97_ETC before I changed cars.

Link to comment
Share on other sites

har du någon bild på hur det ska se ut? hittar bara två anslutningar på ovansidan av gasspjället, den ena slangen går mot torpedväggen på högersidan och är skarvad till EGR-ventilen och den andra går till PCV-ventilen. Några fler anslutningar från gasspjället hittar jag inte.

Link to comment
Share on other sites

Här är siffran från Mikronesien, sidan 6-735. Pilen är mot framsidan av bilen. Du kan se att de två beslag är på intag grenrör mount för spjällhuset, inte spjällhuset, som kan ha orsakat viss förvirring.

FSM_6-735_FPR_Vacuum_Line.png

CTS-V_LateralGs_6-2018_tiny.jpg
-- Click Here for CaddyInfo page on "How To" Read Your OBD Codes
-- Click Here for my personal page to download my OBD code list as an Excel file, plus other Cadillac data
-- See my CaddyInfo car blogs: 2011 CTS-V, 1997 ETC
Yes, I was Jims_97_ETC before I changed cars.

Link to comment
Share on other sites

Jag är ledsen, jag tänkte att 1994 och 1997 FPR var densamma. Jag glömde att insugningsröret ändrat 1995. Jag lägger en kommentar på engelska och be någon att kliva med ett diagram från en 1993 eller 1994 factory shop manual.

My diagram was for 1995-1999, but this fellow has a 1994. Anyone with a 1993 or 1994 factory shop manual, we need a picture of the vacuum line hookup for the FPR.

CTS-V_LateralGs_6-2018_tiny.jpg
-- Click Here for CaddyInfo page on "How To" Read Your OBD Codes
-- Click Here for my personal page to download my OBD code list as an Excel file, plus other Cadillac data
-- See my CaddyInfo car blogs: 2011 CTS-V, 1997 ETC
Yes, I was Jims_97_ETC before I changed cars.

Link to comment
Share on other sites

The 1993-1994 Northstars used the magnesium intake and the area under the cover where the FPR is located is exposed to engine vacuum. There is not a vacuum line to the FPR as it received the vacuum from the cavity in the intake.

When the plastic intake was used starting in 1995, there was a vacuum line to the FPR.

Kevin
'93 Fleetwood Brougham
'05 Deville
'04 Deville
2013 Silverado Z71

Link to comment
Share on other sites

En svensk översättning av OMS inlägg, med Microsoft Translation via ImTranslator 7.1 add-on för Firefox:

1993-1994 Northstars använt magnesium intag och området under locket där FPR ligger utsätts för motorn vakuum. Det finns inte en vakuum linje till FPR som mottog det vakuum från hålrummet i intaget.

När plast intaget användes start 1995, fanns det en vakuum linje till FPR.

CTS-V_LateralGs_6-2018_tiny.jpg
-- Click Here for CaddyInfo page on "How To" Read Your OBD Codes
-- Click Here for my personal page to download my OBD code list as an Excel file, plus other Cadillac data
-- See my CaddyInfo car blogs: 2011 CTS-V, 1997 ETC
Yes, I was Jims_97_ETC before I changed cars.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...