Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Solonoider byte av till STS-95


STS-95

Recommended Posts

Min STS gick bara på tre växlar och jag köpte nytt solonoidkit från Hansen Rasing + filter och ny packning, nu går bilen bara på Ettan och backen vad har hänt och vad skall jag göra?

Link to comment
Share on other sites


Jag föreslår att du börjar genom att köra de OBD-koderna och kontrollera vilka som är aktuella.

Du förmodligen sätta några 4 mm bollar på fel plats, gjorde några andra smärre fel när du sätter överföring tillbaka tillsammans. Gör en sökning på Caddyinfo på 'shift solenoids' eller 'check valves' för diagram på där dessa gå. Jag använder imTranslator add-on för Firefox för att översätta Caddyinfo inlägg från svenska till engelska; kanske kan du använda den till att översätta engelska inlägg till svenska.

Om du inte hittar vad du behöver i en sökning, inlägget tillbaka hit och jag kommer att gräva ut ett diagram eller två för att återmonteras i 4T80E och skicka det för dig.

CTS-V_LateralGs_6-2018_tiny.jpg
-- Click Here for CaddyInfo page on "How To" Read Your OBD Codes
-- Click Here for my personal page to download my OBD code list as an Excel file, plus other Cadillac data
-- See my CaddyInfo car blogs: 2011 CTS-V, 1997 ETC
Yes, I was Jims_97_ETC before I changed cars.

Link to comment
Share on other sites

Jag var rädd att du skulle säga att. Jag börjar min 2011 DVD nu; Det tar några minuter. Sondering genom det, har jag funnit att den innehåller vissa uppgifter om 4T80E och jag kommer att titta för magnetventil instruktioner och diagram.

Du bör börja med din OBD-koder. Dessa kommer troligen säga där problemet och kan förebygga demontering saker längre än du behöver.

Bör du överväga att få din egen GM manualer för bilen och för överföring om du gör interna arbete på dessa bilar. Utan den, även med Chilton och andra högt respekterade eftermarknaden shop manualer, du i huvudsak famla i blindo när du gör något jobb för första gången, och för en ägare, de flesta jobben görs bara en gång och därför i för första gången.

Trots min DVD har en länk för 1997 överföring översyn manualen, de flesta av sidorna saknas. DVD är tänkt för att gälla för 2002 och nyare fordon, så det har nog bara de sidor som gäller för de senare versionerna av 4T80E. Den enda siffran av betyg för dem att jag kunde hitta som visar check valve bollar är för fall täcka, som har två backventiler. Det finns minst tre mer.

Här är en länk till ett gammalt inlägg på Caddyinfo som visar alla bollar i backventiler.

http://caddyinfo.ipbhost.com/index.php?showtopic=35082#entry181034


CTS-V_LateralGs_6-2018_tiny.jpg
-- Click Here for CaddyInfo page on "How To" Read Your OBD Codes
-- Click Here for my personal page to download my OBD code list as an Excel file, plus other Cadillac data
-- See my CaddyInfo car blogs: 2011 CTS-V, 1997 ETC
Yes, I was Jims_97_ETC before I changed cars.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...