Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Förardörr går inte att öppna


SkäggAudio

Recommended Posts

Hej, jag har köpt en Seville STS -99 för ett tag sen, den hade då vart med om ett inbrott med skador på låset i förardörr som följd, men den gick att öppna med fjärren utan problem fram tills igår, övriga dörrar funkar som dom skall. Den går inte heller att öppna inifrån, What to do så att säga ? Måste jag sabba dörrsidan för att överhuvudtaget få upp dörren? Hjälp !!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

För att komma åt något i dörren måste du ta bort dörrsidan. Den behöver du inte sabba, det är ingen Volvo :D

Det är en del jobb men ser värre ut än det är skulle jag tro. Dörrar brukar inte vara jättekul att greja med men det brukar gå förvånansvärt lätt ändå.

Här kommer lite PDF:er på det.

Jag kan verkligen rekommendera de som grejar med sina bilar att skaffa ORIGINAL verkstadshandbopk från www.helminc.com...t.ex. den här: http://www.helminc.com/helm/product2.asp?Make=CAD&Model=SEVL&Year=1999&Category=1&class%5F2=CAD&mk=Cadillac&yr=1999&md=Seville&dt=Shop%2FService+Information&module=&from=result&Style=helm&Sku=GMP99K&itemtype=N

Haynes kan du ha som dasspapper, Chiltons manual är något bättre...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Sista här

Tjena Jan, har haft lite bekymmer med inlogg till forumet men löste detta nyss, tack för infon, mitt största bekymmer var att jag inte fick upp dörren övehuvudtaget, då är det lite svårt att ta ner dörrsidan...men den gick upp efter lite svordommar och 5,56 i hålet där låskolven skall sitta, problemet visade sig vara att mekanismen behövde lite smörja helt enkelt, funkat fint sen den fick lite kärlek...Tackar för gensvar...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...