Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Farthållaren har slutat fungera


STS-95

Recommended Posts

Hej,farthållaren på min STS-95 slutade fungera i Söndags helt plötsligt fast det står på displayen att

den är engagerad.Har något nåt tips om vad det kan vara så är jag väldigt tacksam.

Link to comment
Share on other sites


Hej,farthållaren på min STS-95 slutade fungera i Söndags helt plötsligt fast det står på displayen att

den är engagerad.Har något nåt tips om vad det kan vara så är jag väldigt tacksam.

Kolla om dina bromsljus lyser, är de paj lägger farthållaren av. Koder?

Link to comment
Share on other sites

Hej,farthållaren på min STS-95 slutade fungera i Söndags helt plötsligt fast det står på displayen att

den är engagerad.Har något nåt tips om vad det kan vara så är jag väldigt tacksam.

Kolla om dina bromsljus lyser, är de paj lägger farthållaren av. Koder?

Jadå,ljusen lyser och inga koder.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, skumt. Tror jag aldrig läst om en farthållare som lagt av på en STS. Jag tror den är vacuumreglerad i din bil. Följ wiredragningen från gasspjället tills du hittar en liten rund burk. Känn så att wiren rör sig lätt och testa att trycka in farthållarens ena gavel (där wiren är fäst). Det ska gå med ett visst motstånd.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, skumt. Tror jag aldrig läst om en farthållare som lagt av på en STS. Jag tror den är vacuumreglerad i din bil. Följ wiredragningen från gasspjället tills du hittar en liten rund burk. Känn så att wiren rör sig lätt och testa att trycka in farthållarens ena gavel (där wiren är fäst). Det ska gå med ett visst motstånd.

Den gummibälgen gick lätt att trycka in men det kanske beror på att det inte är något sug i vacuumslangen

som går till klockan,för jag gjorde som du sa och startade upp bilen och tog bort vacuumslangen och satt ett

papper framför men inget sug,så problemet kanske sitter där eller?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hmm, skumt. Tror jag aldrig läst om en farthållare som lagt av på en STS. Jag tror den är vacuumreglerad i din bil. Följ wiredragningen från gasspjället tills du hittar en liten rund burk. Känn så att wiren rör sig lätt och testa att trycka in farthållarens ena gavel (där wiren är fäst). Det ska gå med ett visst motstånd.

Vacumslangen som går in i klockan du pratar om är det inget sug i när motorn är igång,är det vacumfel då?

Link to comment
Share on other sites

Det ska vara två slangar. Den ena ska ge ett ständigt vacuum, den andra går till en ventil monterad nere vid bromspedalen som släpper in luft i kretsen då du bromsar. Inget vacuum alls tyder på en slang som hoppat av, spruckit eller hamnat i kläm!

Link to comment
Share on other sites

Det ska vara två slangar. Den ena ska ge ett ständigt vacuum, den andra går till en ventil monterad nere vid bromspedalen som släpper in luft i kretsen då du bromsar. Inget vacuum alls tyder på en slang som hoppat av, spruckit eller hamnat i kläm!

Tack ska du ha Janne,lilla slangen hade kommit i kläm.Vad gjorde man inte med så bra rådgivare.

Tack en en gång!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...