Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Glapp styrning


hanler

Recommended Posts

Eftersom jag är ganska färsk bakom ratten på min Cadillac så sitter man och lyssnar, känner efter om något verkar konstigt. Jag vet inte hur detta hänger ihop. Men efter att jag har bytt till sommardäck så känner jag ett glapp i styrningen vid låg fart och då jag svänger. Utan att vara ett dugg teknisk så har jag i alla fall hört talas om styrled och därför är min fråga om det också är just den som är glapp. Det är lite svårt att exakt beskriva felet men känslan är glapp men man hör också ett svagt klapprande ljud.

Kan någon känna igen sig i denna beskrivning? För övrigt går bilen som en dröm.

Jag måste också säga att jag som ny medlem och Cadillacägare är väldigt imponerad över alla kunniga personer som svarar på massa konstiga frågor.

Hansa

Link to comment
Share on other sites


Ok jag skall koppla greppet i morgon. Det där greppet tycker jag mig förresten känna igen från bilprovningen.

Hansa

Link to comment
Share on other sites

Mycket möjligt att du har rätt. Greppa däcket "kvart i tre" och försök vrida det fram och tillbaks med god kraft. Känner du något spel så är du förmodligen på rätt spår.

Jag gjorde som du tipsade om men jag kunde faktiskt inte känna något glapp. Men något skit är det.

Link to comment
Share on other sites

Klapprande ljud när man åker över små ojämnheter kan bero på krängningshämmare, krängningshämmarstag eller eventuellt fästena för fjäderbenen, enligt vad jag har sett andra skriva på moderforumet. Fast du kanske inte har hört något klapper när du åker över små ojämnheter, utan bara när du svänger? Hörs det om du vrider ratten fram och tillbaka "i glappet", eller hörs det när du vrider åt endera hållet (alltså efter att du vridit så att hjulen börjat röra sig - med andra ord när håller ratten med lite kraft mot dess strävan att återställa sig till rakt-fram-läge)?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...